diumenge, 20 de desembre del 2020

ELS TRES INVESTIGADORS

Les  coses com són, la recerca del llibre de lectura del segon trimestre m'ha portat a uns records de la meva infància brutals. Entre tots els llibres de la biblioteca, hi havia un llibre de la col·lecció "Alfred Hitchcock i els tres investigadors", una colla de llibres de misteri patrocinats pel seu rei, on trobem tres nois adolescents de Califòrnia que per passar l'estona munten una agència de detectius amb l'ajuda del famós director de cinema, que coma les seves pel·lícules, va apareixent de tant en tant.

Quins records, la veritat. Durant molts anys van ser el meus llibres de lectura preferits. No crec que llegís tots els llibres però segur que la gran majoria d'ells. Un cop mort en Hitchcock, problemes de drets d'autor va fe que canviés de mans i ja es va desvirtuar tot una mica, encara que pel què sembla, van donar lloc a moles més històries. Però la col·lecció original, que es va escriure entre el 1964 i el 1979, són, potser no de gran qualitat, però sí que enganxaven força les històries. Ja s dic jo per a un "tiu" com jo, van ser una troballa que em van omplir molt durant aquella època, convertint-me en un expert sobre les aventures d'en Júpiter, en Pete i en Bob.

Els més puritans diran que com vaig a llegir això als nens d'avui en dia. Com puc pretendre que els agradi un llibre dels anys 70? Bé, serà que no hi ha clàssics immortals que es llegeixen i rellegeixen encara que faci un o dos segles que hagin estat escrits. D'acord, estem parlant de joies de la literatura, no dels tres investigadors... però és com si rellegíssim les històries dels Cinc o dels Set secrets d'Enid Blyton. Cal dir que s'ha actualitzat una mica el vocabulari en les versions catalanes (jo ho vaig haver de llegir en l'idioma de l'imperi). Un altre tema és que tampoc hem de pensar que qualsevol llibre dels actuals que llegeixen els nostres nens i nenes són grans meravelles... Per què no pot ser millor aquest, encara que sigui més antic que els moderns d'ara, que són autèntiques escombraries? Allò nou, per ser nou, no és bo, igual que allò vell, per ser vell no és dolent.

I a veure, la intenció final és la de treballar les històries de misteri, ja que serà el centre d'interès de les properes sessions de català a la classe, i aquest llibre, acompanyat d'activitats motivadors sobre investigació, missatges secrets, etc. pot ajudar molt a la motivació pel tema i qui sap, potser algú s'anima a llegir-ne més... Ja ho veurem... Sigui com sigui, benvinguts siguin els bons record del meu passat!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada