Primer va ser la notícia de que el departament d'educació farà uns cribratges per detectar problemes d'aprenentatge. En definitiva, es tracta de gastar-se els diners en fer proves a l'alumnat català, un total de 4 vegades, per detectar problemes d'aprenentatge relacionats sobretot amb la llengua (dislèxies, etc.) A veure, colla d'incompetents, crec que els equips docents i els seus departaments de reforç, psicopedagogia o com es diguin a cada centre, ja saben quins nens i nenes tenen aquestes dificultats i les passes a fer. Potser que us gasteu els diners en donar els recursos per atendre aquestes necessitats o per baixar ràtios per tal que els mestres puguin millorar l'atenció individualitzada. Res, que això a ells els importa un rave.
Gairebé a la vegada, es publicava una entrevista a una escriptora i filòsofa reflexionant sobre l'educació. El titular era clar: La societat ha convertir les escoles en pàrquings i els mestres en aguanta-canalla. Sense dubte, el periodista posa com a titular el més cridaner per tal de forçar el clic a la notícia, però si llegeixes l'entrevista, tens, una vegada més, 'enèsima crida a fer fora les pantalles, a la importància bàsica de la lectura, i de l'auge del feixisme a les aules gràcies als missatges que reben a través de les xarxes. No hi ha ni una línia de les paraules d'aquesta dona amb la qual no coincideixi.
I finalment, una altra entrevista, en aquest cas a la responsable del festival de literatura infantil i juvenil (FLIC). En ella es mostra molt crítica amb l'actual aprenentatge de la lectura, amb el fet de que els mestres que arriben a les aules no llegeixen i fan faltes d'ortografia, i amb la moda "progre" de canviar els finals de les històries clàssiques per edulcorar la trama o empoderar els col·lectius reprimits. És a dir, que n Santa Jordina ni òsties.
Tres articles força interessants, que parlen de temes importants. Almenys el diari ARA, quan parla d'educació, no ho fa només per parlar de vagues de mestres o de vacances. Tindrà altres defectes, però per aquesta banda, fan bona feina, tot i que van caure també a la trampa del "tot s'hi val", que alguns ja comencem a qüestionar. Llàstima que canviar inèrcies a les escoles sigui igual de difícil i utòpic que canviar-les en política.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada