dijous, 6 d’octubre del 2016

20 ANYS, 11 CONCURSOS

Visca les efemèrides! Aquest diumenge, anant a concurs, pensava que feia 20 anys que vaig anar al meu primer, i per tant, aquest era el meu onzè.
Tot i ser-ne un bon grapat, són molt diferents entre ells, fins i tot moltíssim. Heus ací:
1r- El del 1996 va ser el primer concurs al qual vaig assistir. La colla de Gràcia encara no existia, i ho vaig fer amb la camisa grisa de Sants, que és on em vaig introduir en el món casteller. No recordo quins castells vam fer ni res d'això, però sí tinc un lleuger record de que va ser impactant.
2n i 3r- Per aquest motiu, quan, tot i ser ja casteller gracienc, vam tenir l'oportunitat d'anar a concurs ajudant un altre colla, no ho dubtava pas. En aquells temps, érem colla amiga amb Sants i els ajudàvem a fer els seus castells. Gaudíem de l'espectacle sense patir. El del 2000 va ser l'últim concurs en que anàvem sense nervis o patiments.
4t- Primer concurs on els castellers de la Vila participàvem, com a colla convidada. Fer-ho per primera vegada amb camisa blava ens omplia d'orgull. A més vam descarregar el primer 2 de 7 i carregar el primer 4 de 8! Que llunyà que queda en el temps...
5è- El concurs de l'any 2004 no va ser el més nerviós, però sens dubte fou el més angoixant, ja que va ser el que portava jo com a cap de colla. Responsabilitat, nervis, estrés, i pressió, sobretot molta pressió. A més, era aquell moment en què vivíem els tres anys amb la colla dividida per culpa de molts egos, i que a partir de l'any següent es va anar arreglant. Altre cop el 4 de 8 carregat (com era habitual llavors), però amb el hàndicap que la caiguda ens deixà sense 2 de 7.
6è- Segurament un dels concursos més recordats, els del 2006. No va sortir res. Vam caure de tot. Va ser un malson. Per no sortir res, ens vam perdre per Tarragona buscant els autocars i tot!
7è i 8è- Els concursos dels anys 2008 i 2010 van se semblants en quant a castells però amb una diferència molt important. El de l'any 2010 va ser el primer concurs en què vam aconseguir sortir de plaça amb tots els castells descarregats. VISCA! Era el 4 de 8 el nostre límit.
9è- I de cop i volta, el 2012, havent estat 4 de 8, 2 de 7 i 5 de 7 la nostra millor actuació en un concurs, aquell anys ens hi presentem per fer el primer intent de castell de nou de la història. En dos anys, la colla havia fet un salt espectacular, amb castells inèdits, amb diades que cada una era la millor de la història. Si consultem les entrades castelleres en aquest bloc d'aquells anys, així ho explico. Tot i ser uns intents molt macos, la sensació fou agredolça, quedant per darrere de les colles de dissabte.
10è- El 2014 arribà el què ha estat fins ara el millor concurs de la nostra història. L'únic (juntament amb el del 2010) en què no va caure res. El fet d'ajuntar que van descarregar tots els castells (4/9f, 3/9f i 3/8ag), i que a les altres colles no els sortís res, va donar de resultat l'assoliment de... la cinquena plaça!! Inaudit! Vist amb la perspectiva actual, em sembla que no ho vam celebrar prou...
11è- I aquest diumenge, 20 anys després, arribà l'onzè concurs, i altra vegada vam complir amb el mètode gracienc. Castanyot i cap a casa... D'aquí dos anys, més!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada