dilluns, 28 de març del 2022

ÒSCARS 2022

Fa deu anys que el diari ARA organitza la porra dels òscars. Justament la setmana passada vaig rebre un correu que m'ho explicava i em feia saber les meves estadístiques. Resulta que hi he participat 7 vegades (o si compto la d'aquest any), i els meus resultats estan per sobre de la mitjana (tampoc ens emocionem, és una mitjana d'encerts del 50%, mentre que la general està al 41%). El millor resultat va ser el 2020, amb un encert del 62'5%. Aquest correu em va recordar que ja feia tard per fer la porra d'aquest any, però vaig arribar a temps. M'ha anat prou bé, amb 16 encerts de 23, que vol dir un 69'6%. Està força bé, no? Però com va anar tot plegat? Han estat premis justos o hi ha hagut sorpreses?
Doncs sí que n'hi ha hagut. La gran favorita, el western "El poder del gos", només ha aconseguit la de millor directora, i s'ha quedat sense els altres premis, que han anat a parar a "Coda", que contra pronòstic s'ha endut les tres estatuetes a les que estava nominada (100%): pel·lícula, actor de repartiment i guió adaptat. Vet aquí tres dels meus errors. Els altres tres premis individuals (Will Smith, Jessica Chastain i Arianna deBose), previstos. De totes aquestes, per ara només he vist West Side Story, però en breu veuré Els ulls de Tammy Faye, a veure què tal. Previsibles tots els premis tècnics de Dune, que em recorda l'emprenyada que encara tinc per no haver-la vist en pantalla gran (i ara ni en petita). I després tenim el tema "Encanto". Claríssim òscar a pel·lícula d'animació, però incomprensiblement no a la millor banda sonora, que també se l'ha emportat Dune. I un dels temes de debat més destacats és que el millor número musical va ser el de "We don't talk about Bruno" d'Encanto, quan justament, no estava pas nominada!! Però s'ha convertit en una cançó de molt èxit i molt coneguda, amb qui ja comparen amb Let it go, tot i que són de registres molt diferents. Segurament, si aquesta hagués estat la nominada enlloc de "Dos oruguitas", hauria guanyat.
Malauradament, tots els premis, premiades i premiats estan ara eclipsats per l'incident protagonitzat per en Will Smith, que li ha fotut un mastegot al presentador per haver fet un acudit amb la seva dona. Ha estat força rocambolesc, i no es parla de res més, però per sort, un cop passi la sorpresa, es tornarà a parlar només de cinema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada