dilluns, 7 d’agost del 2023

LA SECTA

Gairebé com l'any passat l'estiu em porta a la lectura d'un nou llibre de la Camilla Läckberg, però no de la seva sèrie de Fjallbacka, sinó dels nous personatges creats conjuntament amb en Henrick Fexeus. Si el juliol del 2022 em llegia el primer, El mentalista, aquest mes li ha tocat el torn a La secta, el segon llibre de la sèrie (i no últim, visca!). Aquell va arribar al segon lloc del rànquing de l'any, i en espera de com acabarà aquest any lector, pronostico que La secta arribarà al top five (i possiblement top three si no hi ha cap descobriment, cosa que també m'agradaria).

Sigui com sigui, excel·lent llibre que m'ha amenitzat les vacances i han participat en la ja per fi desconnexió de la vida escolar. La trama té lloc dos anys després dels fets explicats al primer llibre. Els dos protagonistes, la Mina i en Vincent, no s'han retrobat des de llavors. Però uns crims que semblen duts a terme per gent diferent i organitzada (i que per això es creu que formen part d'una secta) els ajuntarà de nou. L'equip de policies que investiguen el cas agafen cada cop més protagonisme (estil similar als casos de l'Erika i en Patrick), de manera que els secundaris van assolint una importància cada vegada més gran i omplen de sentit la resta de moments que van acompanyant la trama, a més de tenir els seus moments estel·lars a l'hora de resoldre el cas. Es fan tan propers, que al final del llibre, el desenllaç, sense afectar de manera seriosa els dos protagonistes, sí que afecta a un membre de l'equip i aconsegueix entristir l'ambient i fins i tot emocionar el lector que s'ha deixat seduir per les pàgines.

Així com la vida d'en Vincent era important a "El mentalista" , aquest cop és la família de la Mina la que intervé i participa de manera decisiva en la trama. La manera com de mica en mica l'autor i l'autora van construint tot l'univers d'aquests personatges és pausada però arriba ben endins. 

Els crims que s'investiguen no deixen tampoc indiferent, i la manera de funcionar d'una secta també aconsegueix posar nerviós a qui llegeix el llibre des de fora. Total tot floretes per aquest nou llibre d'aquest duet que van venir a Barcelona per Sant Jordi però que m'ho vaig muntar fatal per poder arribar a ells. Estaré més atent el proper abril. Perquè m'imagino que almenys la Camilla vindrà, ja que ha publicat també el nou llibre de Fjallbacka. No sé si dorm, aquesta noia... A veure si em poso al dia amb els seus llibres i per Sant Jordi li puc fer signar aquest ( a no ser que vingui el tercer de la sèrie del mentalista...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada