I és que justament el dia que feia aquella entrada, el dia 30, em dirigia al teatre que hi ha a la cúpula de l'Arenas, on resulta que la companyia de l'escola Coco Comín hi representa Oliver Twist. El motiu per anar a veure-la és que justament és aquesta obra la que farem a final de curs amb la classe. Ja és casualitat... Però no podia perdre l'oportunitat d'anar-la a veure per anotar com la plantejaven, què era destacables dins la trama, idees de coreografia... anava més a treballar que no pas a gaudir de l'espectacle.
Que quedi clar que la sensació no és només meva, sinó que una altra persona que l'ha vist em va comentar el mateix: que tampoc ho fem tan malament. Em sap greu per l'esforç que hi ha al darrere, però a mi em va decebre una mica. A nivell de ball, molt bé (a això es dediquen i li donen especial la importància), però a nivell d'estructura de la trama i també interpretatiu, no vaig veure la mateixa qualitat.
M'ha ajusta a tenir clar les cançons que incorporaré a la nostra obra, i alguna altra idea, però... la vaig trobar força simple. L'eliminació del dolent, en Bill Sikes, em va sorprendre. I el final, una resolució atropellada i poc reeixida. El cavaller després de buscar-lo per tot Londres, se'l troba i se l'emporta. Ja no tornen a sortir. No hi ha escena de llagrimeta. Retornen al cau d'en Fagin i repeteixen una cançó ja feta anteriorment (prèviament n'havien repetit una altra). Caram, amb la de cançons que hi ha, fer-ne poques i repetir-ne dues... El tema dansa està bé, però ja es veu que la part vocal no té el mateix estatus.
LA nostra representació serà més rebuscada i complicada (d'entrada, seran força més intèrprets, i això dona molt més joc a la història). És molt fàcil criticar des de fora, ho sé, però què voleu que us digui... no vaig xalar. Segurament si no l'hagués idealitzat per anar a buscar idees, no m'hauria passat. JO em veia sortint d'allà amb una llibreta de notes plena, i no ha estat així. Però bé, endavant amb Oliver i les seves cançons que farem: Food, Consider yourself, Om-pah-pah tenen el lloc assegurat, apart d'haver ja estat utilitzades en altres obres de teatre. La qüestió és quines seran les altres dues entre Pick a pocket or two, I'd do anything, Be back soon i Who will buy.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada