dissabte, 23 de desembre del 2023

OBJECTIU MONTSERRAT: ETAPES 3 I 4

Després de fer l'etapa 3 en solitari i veure la complicada combinació de transport, era evident que per fer l'etapa 4, calia fer-la des del principi de la 3. Per altra banda, també destacar que es trenca la idea d'una etapa al mes, ja que podia aprofitar les vacances de Nadal per poder fer més etapes abans que arribi el dia D.

Així, avui m'enfrontava a les etapes 3 i 4 seguides, des de Les Fonts fins a Olesa de Montserrat. Primera conclusió, i segurament la més important: he d'anar al gimnàs. a veure, les he fet bé, però és cert que en acabar, les agulletes són importants, tot i que unes hores després, el minidolor va minvant molt.

Primer calia fer de nou l'etapa 3. Aquesta vegada, la feia més d'hora perquè no depenia d'autobusos, així que em posava en marxa a les 9 del matí. Tota la primera part, ben bé 50 minuts són de força pujada. Avui la feia bé, entre cometes, però veurem com la faré quan porti ja les etapes 1 i 2 fetes. He arribat a Ullastrell en una hora i 40 minuts (5 minuts menys que l'anterior vegada, comptant només caminada real, sense aturades). Realment, abans d'arribar al poble, el trencall que indica el GR6 és claríssim que indica cap a una altra banda. Ara que ja ho he mirat sobre el mapa, veig millor seguir les fletxes grogues que el GR.

A les 10'50 començava la nova etapa que encara no havia fet i m'havia de dur a Olesa. De seguida que surt d'Ullastrell comença la baixada, una baixada salvatge per un rierol que porta fins la Riera de Gaià. És creuar la riera i comença un tros complicat perquè les indicacions gairebé desapareixen. A cada cruïlla, fins al cap d'un bon minut o dos, no apareix una nova fletxa. Per sort, les instruccions de la ruta que segueixo són exactes. En canvi, un cop a la carretera, justament les indicacions abandonen les fletxes grogues. Uns moments de dubte que m'han fet no seguir les indicacions i seguir les fletxes. Al final, he arribat al mateix lloc. La diferència és que per on he anat jo, faig un tros de carretera per dalt del turó, mentre que les instruccions del wikiloc fan més carretera de la vall. Vistes com són, millor el què he fet jo, perquè hi ha menys trànsit.

Un passeig al costat del riu Llobregat i arribada a Olesa on he agafat el tren. Temps de caminada des d'Ullastrell, una hora i 43 minuts, que poden ser perfectament una hora i 35 si no tens els dubtes dels camins que he tingut jo en aquest tram. Així. el temps total de caminar sense aturades podria estar al voltant de 3 hores i quart, que sumades a les 3 hores i 35 minuts de les etapes 1 i 2, estem parlant ja de 6 hores i 50 minuts, és a dir, quasi 7 hores. Al juny, això poden ser 8 de caminar més les aturades que poden ser importants. A poc a poc, em vaig fent la idea de com pot ser de dur.

També penso en si serà de dia o de nit. Independentment de la companyia o no, crec que em decanto pel dia, que serà encara més dur, però no em veig caminant de nit per aquells camins on seria més fàcil perdre's i pot sortir qualsevol bèstia tipus gos.

Ara sí que ja tinc la mirada posada en l'etapa 5 pel mes de gener, un cop decidit que segueixo fins a Olesa les fletxes grogues i m'oblido d'altres invents, tot i que no descarto provar el GR6 quan faci trams 2, 3 i 4 seguits. Ara, a descansar fins l'any que ve i... anar al gimàs!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada