dilluns, 25 de desembre del 2023

GREAT EXPECTATIONS

La darrera sèrie vista del 2023 és Grans esperances, l'adaptació de l'obra de Charles Dickens. Curiosa relació la meva amb aquest clàssic. Era un dels meus favorits de la meva joventut quan llegia les "Grandes novelas ilustradas", aquell conjunt d'obres literàries passades pels dibuixos dels còmics. Quantes hores amb elles. I aquesta , sense ser una de les més emocionants o tendres, era una de les meves preferides. A part d'aquest record de tenir-la en un pedestal, només recordo el nom del protagonista, un tros important de la trama (d'on treia els diners que li arribaven) i la bufetada que li planta la nena rica al pobre Pip, tan sols perquè sí. Potser aquest detall era un dels més sorprenents i potser per això la tinc en bon record.

La qüestió és que, tot i les nombroses adaptacions que se n'han fet, no ha estat fins aquesta sèrie que l'he volgut recuperar. L'entrada d'ahir de les millors sèries de l'any, ni l'anomena. Això ja és una sentència prou explícita. Tot aquell bon record que teia s'ha diluït amb la sèrie. Sí, hi ha fragments que relaciono amb el què llegia fa tants anys, però molta part de la història no la reconec. Potser al ser un còmic dirigit als nens i nenes, obviava tots els aspectes foscos de la història. O potser aquesta sèrie l'han volgut fer més fosca, amb rom, opi i mil coses més. És cert que l'actriu escollida pel paper de l'Estela, està a les antípodes del dibuix il·lustrat, i això, sense desmerèixer per res el càsting, ha estat com si des del principi em digués a mi mateix que alguna cosa no anava bé.

Sigui com sigui, la sèrie no està pas malament tampoc, però les grans expectatives o esperances que tenia en ella no s'han complert. El record de la meva joventut segueix sent més potent que no pas les escenes d'aquests sis capítols que completen la temporada, única en aquest cas. a partir d'aquí, no em veig llegint la novel·la original per saber quina de les dues versions és la bona (o cap de les dues), tot i que seria una manera de treure'n l'entrellat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada