diumenge, 9 de juny del 2024

OBJECTIU MONTSERRAT: ETAPES 3, 4 i 5

Tenia pendent una última excursió preparatòria per l'objectiu Montserrat. Després de fer junts els trams 2, 3 i 4, havia de tornar a enfrontar-me a tres etapes seguides. Tenint en compte el factor transport públic des de o fins a Ullastrell, només podia ser ajuntar els trams 3, 4 i 5, des de Les Fonts fins l'Aeri. A més, tenia un tema pendent, que és el tros que hi ha en obres en aquest penúltim tram. Calia buscar una alternativa. Hauria preferit buscar-la per si sola, però les circumstàncies de terminis apreten, i havia d'investigar després de fer dos etapes.

Així, pocs minuts abans de les 9h, em posava en marxa. En 50 minuts arribava al restaurant "4 vents", anava força per feina, i a les 10,35h entrava a Ullastrell on pararia una estona. Etapa feta en temps rècord, res a tenir en compte, ja que quan porti dues etapes a l'esquena, això no serà així ni molt menys. En aquest tram ja me n'adono que el dia abans havia plogut molt, moltíssim. Hi havia bassals, i la vegetació estava força humida, a més a més, d'enfangat. L'anècdota divertida la trobo quan torno a emprendre el camí, i quan passo per un dels senyals de control de velocitat de cotxes (aquells que indiquen a quina velocitat vas i et fa la cara verda o vermella), doncs resulta que reconeix el meu pas i em diu que "La teva velocitat és 5".

Durant el tram 4 continuo anant força rapidet. De fet, arribo a Olesa en una hora i mitja! Això em fa plantejar agafar el tren de tornada una hora abans del previst, tot i que no sabia el què m'esperava encara. Per cert, tenia dubtes de com em trobaria la baixada salvatge i la riera degut a les pluges i bé, al final no hi va haver problema.

Després de tres quarts d'hora reposant i dinant, a les 13h sortia per iniciar el tram 5 que m'havia de fer buscar la ruta alternativa a les obres. La part fins arribar a La Puda, és segurament el tros més pesat de tot el trajecte. Ara ja no tenia tan bon ritme. Entre el cansament, la calor i que el camí és un pal, la sensació és d'esgotament. A les 14'06h arribava al trencall de la Puda, i 20 minuts després, al trencall de les obres. Recordava el dibuix al wikiloc que em feia fer la volta però de seguida agafava la bona direcció, però no sé perquè, el maps no ho trobava, i contínuament em feia tornar enrere, a més de no dibuixar-me el camí. Donava la sensació de que trigaria més de dues hores a arribar a l'aeri. Després de molts minuts de mirar mapa (amb el sol era gairebé impossible pel reflex), decideixo seguir el nou camí, perquè encara que trigués mitja vida, almenys em serviria per intentar el dia 28 anar pel camí de le sobres i creuar els dits perquè em deixessin passar.

Però al cap d'uns quinze minuts, el camí gira i sembla que he trobat la ruta correcta. Així les coses, en una hora arribo a l'aeri i puc agafar el tren una hora abans com m'havia proposat. Ara bé, estem parlant de dues hores i mitja per fer el tram 5, tot i que segurament, sense les estones d'intentar trobar el camí al maps, serien dues hores i quart, que serien deu minuts més que el primer cop que la vaig fer.

Ara ja només queda, per una banda, seguir caminant al gimnàs (una setmana després d'aquesta excursió, entre feina i agulletes, no hi he anat ni un dia), i el diumenge 16, fer el tram 1 sencer per creuar Sant Cugat amb seguretat. Ja queda menys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada