En poc temps, l'alumnat de 6è ha de passar mil i una proves. I em pregunto: "Per què?", "Quin és l'objectiu?" Quants anys fa que es fan les competències bàsiques, i any rere any observem com tot va a la baixa. I què es fa per arreglar-ho? Res que de veritat ho solucioni, això segur. Demanaran més formació per al professorat i para de comptar, quan el què cal és que la pedagogia "xupi-guai" torni al lloc d'on va sortir, i si no pot tornar, llencem-la a la paperera. La disminució de l'exigència, recolzada també per les noves maneres d'educar de moltes famílies, basades en el fet que el nen/a sigui feliç perquè té tot el què vol i sense esforç. Aquest seria un dels punts. L'altre és afrontar aquest nou alumnat, reduint ràtios i deixant-nos de tonteries degudes a la compra d'aquesta pedagogia happy-flowers. Però no, sembla que això no passarà. En el seu lloc, que els nens i nenes facin proves i més proves.
Ara han estat les competències bàsiques, però ben aviat ens arribarà (a la nostra) unes proves d'anglès que són una aberració Perquè una cosa és que ens traiem de sobre aquesta mania de "el més important és que siguin feliços" i una altra ben diferent és "anem a torturar-los i angoixar-los". Em pregunto perquè han de passar TOT UN MATÍ fent 4 proves d'anglès, quan la manera d'educar a la nostra escola no és aquesta. Sé la resposta, però no seré tan ruc com per deixar-la aquí escrita.
I després vindran les CONMAT d'Innovamat. Una altra pèrdua de temps. Ja us dic jo que sortiran molt bé. Com no han de sortir bé unes proves que creen els mateixos d'Innovamat, quan el què els interessa és poder dir: "Ho veieu que bé que va el nostre sistema? Mireu quins resultats més bons". Quina presa de pèl, per favor... A mi el què em sap greu és que així com no ens podem lliurar de les CCBB, perquè ens deixem enredar per comercials i fem que els nens i nenes hagin de passar mil proves?
Perquè ei, a banda d'això, nosaltres hem de seguir fent classe, amb els nostres treballs i els nostres controls. No cal que vingui ningú de fora per dir-me com van en mates, anglès o qualsevol altra cosa.
Per cert, tela marinera amb les competències bàsiques aquest any. Més complicades que els últims cursos, però la palma se l'ha endut la prova de medi natural. Era molt, però molt enrevessada, de bàsic no tenia res. Només em ve al cap una teoria conspiranoica. Farts de que surtin les mates i la comprensió lectora pel terra, deuen haver pensat que fent que la de medi vagi pitjor, no sentiran el mateix mantra de cada any. Si no, no ho entenc.
Per cert, han continuat fent-les amb ordinador. A 6è, ho havien de llegir tot a la pantalla, cosa que va fatal per la vista, a part d'haver d'anar fent el dit amunt i avall per consultar el text, etc. Però és que a 4t d'ESO han estat igaul. I ja us puc ben dir que el chat GPT ha tret fum!! Quina vergonya tot plegat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada