dilluns, 6 de maig del 2024

OBJECTIU MONTSERRAT: ETAPES, 2, 3 i 4

A menys de dos mesos del dia D, tocava afrontar ja un dels reptes és exigents de la preparació: fer tres etapes seguides. Després de fer-les per separat i algunes juntes, el fet de fer- ne tres posa a prova la meva resistència, ajuda a calcular millor els tempos i em comença a situar en l'escenari que em trobaré: sol, pes de motxilla, quantitat d'aigua, etc. He de dir que físicament ha anat prou bé. El dia després, em puc moure amb relativa normalitat, i tot i notar certes agulletes, no m'han impedit fer vida totalment normal, movent-me sense que grinyoli res.

La sortida des de Sant Cugat va ser a les 9.08 del matí. El tram 2 el vaig fer en una hora i quaranta minuts, que és si fa no fa el mateix que l'última vegada. Curiós, perquè tenia la sensació d'anar més a poc a poc. És cert que els últims minuts el peu dret feia el tontu i em començava a fer mal. Vaig començar a a pensar que no arribaria a Olesa i hauria de fer la tornada des d'Ullastrell, però al final va ser una falsa alarma i el peu va aguantar. Cal tenir en compte també que estrenava botes, i van anar bé, però els dits petits van patir.

El tram 3 sí que el vaig fer en més temps, amb un total de una hora 55 minuts (quinze més del què havia fet, una hora quaranta). No vaig agafar del tot el ritme fins que entrem al camí per dins del bosc. L'arribada a Ullastrell es va fer pesada, molt pesada, i allà vaig parar a dinar i a prendre'm una coca-cola.

El tram 4 era tot just la segona vegada que el feia. L'anterior van ser 1h 43m, tot i que sense perdre's o aturar-se podien ser perfectament 1h 35m. Doncs arribava a l'estació a les 15.20h, després de una hora 47 minuts. Aquesta prova serveix per veure quant dura el recorregut quan portes un bon tros fet, i per tant em refio més d'aquests números d'ahir. Per desglossar aquest tram, seria: a) mitja hora fins baix de tot de la riera, amb la baixada salvatge inclosa. Riera que per cert, a diferència de l'anterior vegada, baixava aigua. Es pot creuar fàcilment. b) quinze minuts de camí fins la carretera. c) dotze minuts per la carretera. d) la baixada dura 20 minuts. e) quinze minuts fins començar a entrar a Olesa pel polígon. f) i quinze minuts més fins l'estació. El vaig anar desglossant perquè el cansament era important, l'hora tremenda i calia anar trobant al·licients.

Així, si descomptem parades, de caminar van ser unes cinc hores i vint. I comptant-ho tot, unes 6 hores i 15 minuts. Si fem el conte de la lletera, cal afegir dues hores per darrere, i tres i mitja per davant, arribant gairebé a les dotze hores. Cal sumar més parades pel cansament. Així, si vull arribar màxim a les 19h, està clar que cal sortir a les 6h. 

Altres anotacions: hi ha molt camí al sol, per tant com deia, cal sortir ben d'hora. Aigua s'haurà de controlar, reposant-ne a Ullastrell i a Olesa. I tenir molt clar què hauré de dur a la motxilla. Encara em queda fer un altre tram de 3 juntes i revisar el tram 5 per buscar una alternativa a les obres. I no hi ha molts caps de setmana lliures, la veritat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada