dilluns, 14 d’abril del 2014

PEL·LÍCULES A LA PLANXA

Tinc per costum veure pel·lícules mentre planxo; d'aquesta manera faig l'estona més amena i entretinguda. Sovint són pel·lícules ja vistes que revisiono, però darrerament també aprofito per veure aquelles cintes que per qüestions de temps no les veig al cinema. Algunes d'elles estan vistes sense planxa per enmig però avui em ve de gust fer-ne una repassada a totes plegades:
- EL JOC D'ENDER: interessant història de ciència ficció. Quan era jove vaig llegir-ne tota la saga (d'Orson Scott Card), i tenien tela marinera. En els moments que els vaig llegir, les filosofades m'anaven força grans, però vaig gaudir-ne al meu nivell. Era evident que calia veure la pel·lícula. Una bona estona, però crec que entra poc en els dilemes que tenen els seus personatges., i fins i tot, el final queda poc clar.
- EN FLAMES: la segona part dels Jocs de la fam, una saga molt més actual que no pas la de l'Ender. Pel·lícula per passar l'estona, sense buscar res més que això. Possiblement els llibres (que no he llegit) deuen donar més voltes a tot el tema més profund sobre l'autoritarisme, injustícia, etc. Si no ho fa, seria una decepció.
- LA VERITAT OCULTA: Uffff... drama dels que et deixen sense respiració perquè denuncien els abusos permesos per les altes autoritats de la ONU a Bòsnia. Pel·lícula basada en fets reals i que no deixa indiferent, sinó que et va indignant a mesura que passen els minuts i et porten a pensar en quina merda de món som. 
- GRAVITY: una de les sensacions de l'any passat. Segurament perd molt en pantalla petita, però és el què hi ha. Ben feta, i amb un puntet de suspens important. Realment potser no és la millor pel·lícula (com van dir els òscars), però les imatges són espectaculars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada