dijous, 23 d’abril del 2020

23 D'ABRIL

Em costa dir que avui és Sant Jordi. Per mi és un dels dies més bonics de l'any, segurament entre els tres primers. Per la diada, la festa, la cara de la gent, l'ambient, l'alegria, els llibres i les roses, les senyeres arreu, els carrers plens... No sé, senzillament és un dia que m'encanta.
Dir que avui és Sant Jordi em transmet molta llàstima, no em surt de dins, ni del cor ni del cap. I com sempre, les xarxes s'omplen de que sí, és Sant Jordi, i que bona Diada, i que tomba i que gira. Però la realitat és que totes aquelles característiques que comentava abans, no se'n dona ni una. Ja podem fer esforços, d'enviar dibuixos, de felicitar-nos, de fer actes simbòlics... però no podem evitar que això no és Sant Jordi. I ja està. Punt. No passa res. Com el tema de les escoles. El curs s'ha acabat i prou. No cal fer mandangues per fer veure que no és així. Però d'això ja en parlarem demà.
Avui és 23 d'abril de 2020. Em deien: ens recordarem sempre d'aquest Sant Jordi. Segurament sí, però el què més desitjo jo és oblidar-me'n el més ràpidament possible, i fer veure que no ha existit, com aquesta primavera de merda, no pel fet de ser primavera, sinó pel fet d'estar tancats, ara ja fa sis setmanes. Elogio els que encara tenen ganes de donar ànims a la gent, està molt bé, però és evident que de mica en mica el desànim va avançant entre la gent, excepte en els caps verds i imbècils que segueixen fent el què els dona la gana.
I què farem avui per intentar simular la Diada? Doncs algun dibuix de roses, alguna de virtual, i també hem fet ús de la iniciativa de les llibreries obertes per quan tot torni a la normalitat i pugui tornar a tenir un llibre nou a les mans. Aquesta web, amb més de 400 pàgines de 9 llibres cada una, vaig arribar a consultar fins la pàgina 100. Això em va fer escollir 6 llibres, dels quals en vaig eliminar tres, que ja arribaran a l'estiu.
I ja està, rebrem tot el dia imatges i memes del dia, a la ràdio de l'escola sentirem diverses activitats relacionades amb el dia per intentar fer més passable un dels dies més bonics de l'any. Alguns diuen que la diada passarà al 23 de juliol. No sé... queda tan lluny , i les notícies canvien cada dia dues o tres vegades que més val anar a poc a poc i esperar que tot passi d'una vegada.
PD. La imatge que acompanya l'entrada d'avui és un collage propi, rudimentari, però que em venia de gust. Només cal canviar la princesa, el drac i el cavaller pels nostres metges, metgesses i personal sanitari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada