dilluns, 6 d’abril del 2020

WESTWORLD

Aprofitant aquests dies de confinament forçós, he iniciat amb la web de seriesencatala.tv el visionat
de dues de les sèries que més em criden l'atenció: Westworld i la molt coneguda per molta gent, Stranger things. Quedaria pendent A handmade's tale, però anem per parts.
Westworld és una sèrie que viu de la idea d'una pel·lícula de l'any 1973 que a Espanya la van traduir amb el nom de "Ánimas de metal". Tot i ser una peli que he vist poques vegades, en tinc un record molt interioritzat. Va ser segurament un dels meus primers contactes amb la ciència ficció i em va impactar molt. La cara d'en Yul Brinner perseguint el protagonista és un clàssic dels meus records. Així que ara que tinc el temps i les possibilitats, vull veure la versió moderna d'aquest clàssic.
La sèrie ens explica com en un futur no molt diferent a l'actual, existeix un parc temàtic que recrea el paisatge i els pobles de l'oest americà. En aquest parc, hi ha robots humanoides que semblen persones normal i corrents. Els visitants del parc, es vesteixen de l'època i passen uns dies allà, vivint aventures de l'oest, amb els bandits, els trets, els saloons i tota la pesca. Ells poden disparar i carregar-se robots (que a l'endemà tornen a estar funcionant), però evidentment, els robots no els poden fer mal. A la pel·lícula, també hi ha representada l'edat mitja i l'antiga Roma, i en ella, els robots comencen a fallar i atacar els humans.
A la sèrie, que només mostra l'oest, es centra més en els personatges, tant els amfitrions (robots), com els hostes (visitants) i els creadors (la gent que treballa per tal que el parc funcioni). S'estableix un creuament de situacions que ara per ara mantenen l'atenció en tot el què està succeint, i el desenvolupament de la història és canviant cada vegada. També hi ha l'apunt filosòfic quan alguns dels robots comencen a pensar per si sols,a recordar coses que ja han viscut i preguntant-se què està passant.
A nivell d'actors, tenim tres puntals; dos de consagrats, l'AnthonyHopkins i l'Ed Harris, i la jove Evan Rachel Wood.
Hi ha 3 temporades. Actualment s'està televisant la tercera. Jo he començat amb la primera i ja informaré d'aquí un temps de la meva valoració. Per ara, tot i algun passatge que encara no m'acaba de quedar clar, que no entenc gaire, he de dir que molt bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada