diumenge, 28 de novembre del 2021

SHADOW IN THE CLOUD

Traduïda perfectament amb el nom de "Pasajero oculto", aquesta pel·lícula l'he vist i m'he trobat amb una cosa que no m'esperava. Em pensava que seria amb una temàtica més centrada en la segona guerra mundial, i m'he trobat amb una peli en què la lluita és contra un... gremlin! Sí, sí, els famosos gremlins, petits monstres que es ficaven a les màquines dels aliats per fer-les funcionar malament i que tant record tenim de la pel·lícula d'en Joe Dante.

Però no 'm'ho esperava. I tot i que no m'ha avorrit, suposo que m'ha deixat més fred que no pas content. I és que al principi semblava una bona trama, quan una militar embarca en un avió ple de soldats masclistes i la posen a la torreta de la metralladora, des d'on sent tots els insults i menyspreus dels homes que hi ha a l'avió. Quan surt per primer cop el gremlin, m'imaginava que eren només il·lusions i que tornaríem a la trama principal. Però no, tal com havien fet a la introducció, recordant-nos l'existència d'aquests ésser, de mica en mica va agafant protagonisme, però no deixa de ser secundari, perquè les discussions sobre la presència de la noia a l'avió segueixen sent molt interessants. El descobriment d'un segon "passatger ocult" dins la maleta de la soldat, obre una nova via dramàtica. I de tant en tant, algun avió japonès disposat a fe la guitza.

Al final ens trobem amb tres trames entrellaçades, les quals no n'exprimeix cap, però l'aire fantàstic queda en un segon terme, cosa que no pots fer si ho barreges amb situacions quotidianes. No acaba de fer bé del tot cap d'elles, tot i que podem dir que distreu i no és cap pèrdua de temps. És cert però, que quan justament no en tens molt, de temps, també et fa arrufar el nas. Tinc la sensació que mai vaig arribar a veure el tràiler. Ara que aviat arribarà el moment de fer el rànquing de l'any, penso que serà fàcil ja que moltes no arribaran a ser de les cinc primeres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada