dilluns, 3 de març del 2014

EL SOMNI DE TÀRRACO

Novel·la de X.R.Trigo que ens explica una història fictícia a la Tarragona de l'any 26 abans de Crist, quan Octavi August s'està uns dies a la que va ser la capital catalana a l'època romana.
Aquest és un d'aquells llibres que passejant per llibreries sempre em quedava a les mans, mirant-me'l i remirant-me'l. Finalment, el tornava a la prestatgeria en favor d'alguna altra novel·la de ficció històrica. Però finalment, els Reis s'han decidit per mi i me'l van dur aquest passat gener. Fan d'aquest estil de novel·les i també una mica de les intrigues de l'antiga Roma (Jo Claudi, què gran!), estic notant que m'estic convertint una mica en bastant crític d'aquestes mateixes. I és que no m'agraden ja perquè siguin així. Per a donar plaer literari m'han de donar alguna cosa més.
El somni de Tàrraco no me l'ha acabat de donar. No l'he abandonat, però no m'ha satisfet; li donaria un cinc pelat. La intriga podria ser escrita en qualsevol altre època que seria si fa o no fa, la mateixa, canviant personatges. Suposo que el què m'ha decebut més és la poca relació entre el resum de la contraportada i el què et trobes dins del llibre. El personatge que relata els fets, no apareix dins el mateix relat fins gairebé al final i totalment esporàdic, de manera que el gir que fa a l'epíleg és una mica molt enganyós. Una cosa és sorprendre el lector, i una altra ben diferent és enredar-lo. Totes les crítiques que he llegit sobre el llibre són positives, així que una de dos, o tinc un gust pèssim o massa exigent...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada