dimarts, 6 de setembre del 2022

BULLET TRAIN

L'últim dia d'agost va acabar de manera inesperada. Abans de començar escola pensava d'anar a veure alguna peli al cine d'aquestes que em traiessin tensió. Però per motius que no venen al cas, em vaig trobar dins la ala preparat per veure Bullet train, la darrera peli d'acció d'en Brad Pitt.

Pensava que anava a veure una pel·lícula d'acció com moltes de les que hi ha, i em vaig trobar una gamberrada molt divertida. De fet, havia llegit que tot i la violència d'alguna de les escenes, era en bona part una comèdia negra, amb moltes bestieses, una darrera l'altra, que li donen un toc absolutament inclassificable. He de reconèixer que m'ho vaig passar pipa veient-la, però patia una mica pel MEC, ja que era la primera peli d'aquest estil que veia. En molts moments havia d'aguantar-me el riure per tal que no em veiés partir-me d'escenes en què es passen molt, un ha de mantenir la seva reputació. A la que pugui, la veuré sol per poder gaudir-la al 100%.

En un tren bala japonès, un mercenari ha de robar un maletí ple de diners. Però no és l'únic que hi va al darrere, i tota la gent que hi està embolicada ho està per diferents motius i amb diversos objectius. La barreja de tots ells es converteix en el típic embolic d'aquests d comèdia de situació, però clar, amb cops i trets per totes bandes. Sap greu riure en segons quin moment, però és que el director ha fet la peli per tal que riguem d'aquest tips de pelis. Com deia, és una bona gamberrada, però divertidíssima. una sorpresa que em va alegrar la tarda, una tarda que estava tenint molt males notícies i va aigualir l'espectacle. Per això caldrà revisar-la més tranquil.

Els personatges que hi surten estan absolutament estereotipats, i d'aquí surt gran part de l'humor de la pel·lícula. Es basa en una novel·la, i desconec si les pàgines del llibre poden transmetre la força de les imatges. Potser estem davant de la primera excepció de la norma de que entre llibre i peli, sempre és millor el llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada