divendres, 17 de març del 2023

ZOO CITY

Nyeeeee... Vaig començar aquest llibre amb interès i intriga pel què em trobaria. Desconegut per a mi, feia la pinta de que seria novedós i sorprenent. I al final... no sé... serà que el meu paladar és tan poc exigent que les obres delicatessen les troba fora del meu abast del gaudi personal. Sigui com sigui, aquesta novel·la, Zoo city de Lauren Beakes, que començava amb il·lusió, de mica en mica s'anava convertint en un compte enrere per acabar-lo. Alerta, tampoc m'ha fet mandra agafar-lo per anar consumint les pàgines. Però no ha estat el què m'esperava.

Ens trobem un futur distòpic on pel què sembla, algunes persones que cometen algun tipus de delicte es veuen aparellats a un animal (qualsevol, tant pot ser una papallona com un goril·la) amb el qual connecten i van junts a tot arreu, a la mateixa vegada que adquireixen algun tipus de poder. La nostra protagonista va acompanyada d'un peresós, i el seu do és trobar coses perdudes. Combina la feina de "trobadora" de coses amb la d'estafadora. Es eu arrossegada per un magnat de la música que està buscant una cantant jove que ha desaparegut. Tot i que ella no busca persones perdudes, sinó objectes, la quantitat de diners que li ofereixen li fa repensar la proposta i acceptar-la. A partir d'aquí, anem seguint la trama fins al final.

No sé si mentre em llegia el llibre, sobretot al principi, en algun moment vaig llegir en diagonal o em vaig saltar pàgines. La veritat és que no trobava mentre llegia, cap explicació raonable(dins la ciència ficció, és clar) al què passava. En quin moment ens trobem, per què passa això, a qui li passa, per què tenen poders... hi ha moltes peguntes sobre e context que crec que no tenen resposta, i això fa que seguir la història estigui sempre mancat de lògica o enteniment. La sensació és que l'autora no té idea del perquè passa tot això, i per tant, obvia oferir una explicació.

El final del llibre també és rocambolesc. Tot sembla anar per una via, i de cop i volta, quan semblava que s'havia acabat, t'allarguen la trama amb noves situacions que poc a veure tenien amb tot plegat, que en cap cas pensaves que podia passar això. Tot plegat resulta que tot succeeix per un altre motiu que ara surt a "cuentu". A més ens hi trobem de cop i volta, de manera molt poc fluïda, contribuint a no entendre res de res.

Total, que el què semblava una idea força original, s'ha quedat en poca cosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada