dissabte, 18 de març del 2023

OSCARS 2023

Tinc per costum fer la porra dels òscars sense haver vist gairebé cap pel·lícula de les nominades. Aquesta vegada, se'm va presentar l'ocasió de veure una de les favorites Everything everywhere all at once, el dia abans de la cerimònia, just a temps de fer la porra. Quina sort, pensareu algunes... Res més lluny de la realitat. Quan duia 45 minuts de la peli, vaig tancar i me'n vaig anar a dormir. Automàticament, la vaig descartar en la meva predicció.

OLE TU!

La pel·lícula en qüestió va ser la gran triomfadora de la nit. Millor pel·lícula, direcció, actrius (les dues), actor de repartiment, guió original, i algun altre. Només Brendan Fraser va evitar el ple. Era fàcil, perquè era l'única de les categories "principals" on no estava nominada. Així doncs, miraré de reenganxar la pel·lícula a veure si vaig tenir un moment baix i val la pena, o realment el meu gust cinèfil no té res a veure amb la de la resta del món. Segurament, l'opció correcta és la segona. Així, amb tots aquests premis guanyats, la segona peli del dia va ser All quiet in the western front, que en va guanyar uns quants, entre ells els de la pel·lícula de parla no anglesa. 

Com ja he dit, Brendan Fraser era guanyador claríssim pel seu enorme paper a The whale, Women talking al guió adaptat, i després els blockbusters (Avatar, Wakanda i Top Gun) es van repartir els premis tècnics. No semblava que fos un any amb clara favorita o aquella peli que remou sentiments, ni res d'això. Semblava un any per fer un repartiment de premis molt repartit (gran redundància) i al final, res de res. Tot a una (resumint-ho molt).

Pel què fa a la meva porra, després de no saber perquè el diari ARA no la va organitzar com els altres anys, en vaig fer d'alternatives. No és que em donés especial sort. 11 encerts de 23. Tampoc està del tot malament, però clar, m'esperava alguna cosa més (sobretot actriu, on vaig posar la Cate Blanchett). Vaig encertar els dos guions, actor, actriu de repartiment i peli no anglesa entre les principals (5 de 9). La resta de premis principals, tururut. I els documentals, ni un, que aquests són de sort. També vaig encertar els tres tècnics i el de pel·lícula d'animació. Però ja està. Ara, fins l'any que ve, a veure si hi ha mes sort...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada