dimarts, 10 de maig del 2016

COLINS

Fa poc vaig agafar com és habitual, el metro quatre vegades. En aquestes quatre vegades, en tres em vaig trobar gent saltant-se les guixetes i colant-se. El percentatge és brutal, i ho és encara més quan els mitjans se'n fan ressò i posen els números sobre la taula. Hi ha molta gent que es cola. I jo em pregunto, per què? Però no perquè es colen, això ja ho sé. Se'n diu incivisme, i aquests dies està molt de moda parlar-ne degut a altres fets ocorreguts també a les andanes. Si us plau, que no em surti la Colau com feia abans dient que la gent es cola al metro perquè no tenen recursos! Tota la gent que es cola duu a la butxaca un mòbil d'última generació! No fotem!
Així que tenim per una banda una colla d'incívics amb carta blanca per colar-se al metro, i per l'altra. la gent normal, que paga els seus bitllets i targes per un servei que no ens enganyem, és nefast i denigrant. I ho és encara molt més darrerament per aquest seguit de vagues indiscriminades que han fet que l'usuari habitual del metro hagi de patir les seves demandes que són, comparades amb la situació laboral de molta gent, molt bones.
I aquestes setmanes, el servei ha empitjorat. El metro triga més, s'està més estona a les estacions, hi ha menys convois, la neteja fatal, el manteniment igual... la veritat, fa llàstima. I nosaltres anant pagant com si fos realment un servei. Doncs clar, quan la gent es cola, encara fot més. La pregunta del perquè és per què no hi ha més vigilància contra l'incivisme? Per què els de segur
etat miren cap a una altra banda? Fan res a part de passejar? I encara que no parlo de nou del tema dels gossos, perquè mossego!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada