dilluns, 17 de setembre del 2012

CURS 2012-2013

Ja és dilluns. Després dels tres primers dies, més aviat d'aclimatació, de conèixer-nos tots una mica, d'escalfar motors... ens enfrontem ja a la primera setmana sencera del nou curs escolar 2012-2013.
Sembla que es presenta un curs força mogudet. Personalment, tinc moltes expectatives creades dins la meva aula, curs, cicle i escola (seguir innovant, canviar metodologies, nous reptes...) Veurem si d'aquí uns mesos això rutlla o no...
Però l'Escola (concepte, no espai) també té grans reptes davant. L'educació és una de les grans víctimes de les retallades, a la pública i a la concertada. Em sap greu pels "puristes" que no volen posar al mateix sac les dues escoles, però, jo les aplego, per moltes injustícies que es vegin per una banda i les que se'n vegin per l'altre. Què voleu que us digui...? Si la nostra finalitat és la mateixa, serà que no som tan diferents.
Crispació, amenaces de vaga i tantes altres coses s'albiren a l'horitzó. Però a mi m'agradaria que totes les queixes que s'han de dur a terme, fossin diferents. Clar que tothom té dret a la vaga, però els educadors potser podríem ser més originals, ser innovadors (tant que ho prediquem) i fer protestes sense perjudicar els alumnes ni les famílies. Em sembla que ja hi ha prou judicis contra els mestres des del món no-docent com per a què seguim donant ales a les seves mirades "assassines".
Tampoc cal arribar a l'extrem de les vagues "a la japonesa" però podríem pensar la manera de fer que mestres, alumnes i famílies reclamin una millor educació sense fotre a ningú més que a qui s'ho mereix.
I com bé diuen els companys de Pont de mar blava, aquí tenim un bon motiu per lluitar:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada