Està clar que aquest acte no busca res més que no deixar dormir ningú, tornar a esperonar el poble per tal de pressionar i avançar el procés... Aquest cop, no pot passar un any més sense que avanci; si no, el risc a perdre'ns es multiplicarà.
Els polítics en parlen gairebé cada dia. Algú els hauria d'explicar que ells no han de parlar de la Via Catalana, això no els incumbeix. Si volen participar, que ho facin individualment i s'ha acabat. La seva feina és una altra, la que s'ha de fer cada dia per tal d'arribar a construir el futur país. Però a ells els agrada parlar-hi com si ho fessin ells, com si aquest acte decidís res. Aix... no és això, companys, no és això...
I només ens falten aquelles veus que diuen que si s'ha de canviar el lema, etc... Pobres... no s'enteren de res. Bé, sí, per això intenten desprestigiar, llençar pilotes fora, ningunejar...
I tenim el tema cabdal. La farem? S'aconseguiran omplir tots els trams? Ja és ben sabut que hi ha problemes a les terres del sud. Allà, la població no dóna per més, i cal mobilitzar-se per omplir la Via a l'Ebre. Renoi, si l'any passat catalans d'arreu van venir a Barcelona, és lògic demanar als barcelonins que moguin el cul i omplin els trams buits de la Via! I és que a la ciutat comtal els trams estan massificats i hi ha fins a quatre cadenes simultànies per tal d'encabir la gent (sense comptar la gent que arribi sense estar apuntada!)
M'hi vaig apuntar gairebé al principi, en un tram de la Barceloneta, per tal de facilitar al màxim la participació. Després va sorgir el tram casteller, on es veu que s'haurà de fer un castell abans de les 17'14h. Però la veritat és que tingués l'oportunitat (transport i companyia) de poder desplaçar-me cap al sud, ho faria amb els ulls tancats. A veure com evoluciona tot plegat...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada