dimecres, 6 de juliol del 2016

EL CAÇADOR DE BRUIXES

Em comença a semblar molt estrany. És casualitat que els darrers llibres llegits, en tots hi ha creuaments amb altres llibres o personatges? En alguns casos són del mateix autor, en d'altres, d'escriptors diferents. Realment no sé si és una moda real o que encerto els que així ho fan.
M'ha tornat a passar amb "El caçador de bruixes" d'en David Martí. Aquest noi, fa uns anys va escriure "Les bruixes d'Arnes", que va tenir un cert èxit en l'àmbit d'aquest tipus de novel·les, perquè hi aportava frescor, amb un llenguatge senzill i una història que enganxava.
En un moment donat de la trama d'aquell llibre, les dues dones protagonistes topen amb un personatge real i malvat, Joan Malet, famós en aquella època perquè es va dedicar a denunciar dones per bruixeria, torturant i ajusticiant-ne un bon munt.
És aquest malaurat personatge de la nostra història, el protagonista d'aquesta novel·la, "El caçador de bruixes". L'autor intenta explicar el motiu de la seva decisió, i na mica el què va arribar a fer i com va acabar. Evidentment, en un capítol tenim la trobada amb les protagonistes de "Les bruixes d'Arnes".
Aquesta novel·la m'ha deixat així-així. Tinc el vague record de què vaig gaudir molt més amb la primera novel·la. Aquesta que ens ocupa, és un seguit d'escenes, una darrera l'altra, i tot i que en algun moment si que se centra en un determinat episodi, bona part del llibre és una enumeració de fets. Hi ha un moment, en què el personatge desapareix per centrar-se en una noia, una de les bruixes falsament acusades, i canviem de protagonista. És cert que seguir aquesta noia ens porta a entendre una mica el final de Joan Malet, però trobo que el tall és molt radical. Quan al final torna a aparèixer, és ja un record del passat , gairebé hem oblidat que era ell el motiu de la història.
En general, m'ha enganxat la trama, però m'he quedat a mitges. Crec que m'esperava alguna cosa més, sobretot, tractant-se d'uns personatges reals i uns fets que van passar realment. Crec que m'he quedat a mitges, però la novel·la també s'hi ha quedat. L'empenta de "Les bruixes d'Arnes" no acaba de treure el cap, i com que l'expectativa era alta, el resultat s'ha quedat curt. He passat una bona estona, però prou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada