diumenge, 20 de maig del 2018

L'OFICI DEL MAL

Ha hagut de passar gairebé un any des que em vaig llegir El cant del cucut i El cuc de seda, les dues primeres aventures del detectiu Cormoran Strike, llibres d'en Robert Galbraith, que és, ni més ni menys, la J.K. Rowling.
Com ja explicava en aquelles entrades, la raó de la seva lectura era justament el llibre que ens ocupa. Em cridava l'atenció però no el volia llegir fins que no hagués fet els dos primers. Finalment, el vaig recuperar i me l'he llegit sencer. La pregunta clau és: Valia la pena doncs tot plegat, per llegir aquest?" Doncs la veritat, un cop fet i valorat, podria arribar a dir que sí, però no tant per aquest tercer capítol en concret, sinó pel fet d'haver-me familiaritzat molt amb els personatges principals, el detectiu i la seva ajudant, la Robin, L'autora ha aconseguit que em preocupi per l'esdevenir de la seva relació (personal i professional) i que aquesta trama paral·lela tingui gairebé tanta importància com el crim que s'està investigant.
En aquest cas, un misteriós assassí, que vol venjar-se de l'Strike, i que els envia a la seva oficina una cama tallada d'una noia. a partir d'aquí, se centra la investigació en tres possibles sospitosos que tenen un paper important en la vida de l'Stri
ke en la seva joventut.
Es podria dir, com en el cas del segon llibre, que l'interès ha anat guanyant i també la qualitat de tot plegat. Així, el segon em va agradar més que el primer, i ara el tercer més que el segon. Tot i que bona part de la culpa és la relació entre ells dos com he comentat abans. Ara, és veritat que per la sensació que tenia quan agafava el llibre a les llibreries fa molt de temps, me n'esperava més emoció i tot. Però bé, ja està. La qüestió definitiva és que si surt un quart, segur que me'l llegiré, així que tot i no haver eufòria lectora, sí que ha aconseguit guanyar el meu interès i ganes de saber-ne més. Sobretot donat el final...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada