dimarts, 3 de gener del 2023

FA 40 ANYS... 1983

Any nou, records garantits. En espera de poder fer algun "Fa 50 anys...", seguim amb la mirada posada al passat. En aquest cas, fa 40 anys era 1983, quan aquell desembre arribaria als 11 anys. Vaig deixar cinquè i començaria 6è d'EGB. En aquells moments, 6è, 7è i 8è eren el què s'anomenava llavors el cicle superior. Va ser un canvi important. Després de dos carcamals de professors, em retrobava (ja la coneixia d'abans tot i que no l'havia tingut, la senyoreta Pilar Vall. Era un estil totalment diferent als anteriors, tot i que quan tocava posar-se dura, ho feia, tampoc era una senyoreta-mama, però clar, el canvi era notable. Del curs en sí no recordo massa, però en el subconscient el tinc com a especial. Va ser un bon curs, tinc aquesta sensació.

No es pot dir 1983 sense relacionar-lo directament amb Pineta. Aquell juliol feia la primera tanda, Pineta-I, i els records que m'arriben són molt bons, també tenint en compte que les colònies de l'any anterior van ser les pitjors de totes les viscudes. Aquell any crec que va ser el primer en què em vaig començar a enamorar de veritat d'aquell espai meravellós i que encara guardo dins el cor.

Per molt que intenti recordar altres fets d'aquell any, no me n'acabo de sortir. crec que deuria ser també quan per motius familiars seguia la coral de l'escola on cantava la mare, i possiblement és l'any dels caps de setmana a l'Eucaria, una casa que tenien els escolapis prop d'Igualada, de la qual també tinc bons records.

Sembla que a nivell nacional i mundial no fou un any de grans esdeveniment. Si consultes les efemèrides, n'hi ha unes quantes, però tampoc en destacaria cap en especial. Els "futboleros" recordaran però, la broma del 12 a 1 de l'Ecspanya-Malta... A veure si no fos aquest un dels "clics" que vaig fer per començar a treure'm la bena dels ulls...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada