dimarts, 26 de desembre del 2023

ELS MILLORS DE L'ANY (VI)

Aquesta és una de les entrades que més il·lusió em fa escriure-la aquests darrers anys. Els millors llibres que he llegit durant l'any. Aquesta vegada, però, és ben llastimós. El primer any que vaig fer el top de llibres va ser el 2018. Aquell any en vaig llegir disset, Els anys següents van ser dinou, vint-i-tres (confinament), vint... i l'any passat en van ser tretze, com ja vaig explicar en aquella entrada. La qüestió és que aquest 2023, he llegit només sis llibres. És que em fa vergonya i tot pensar-ho, dir-ho o escriure-ho. Només sis. Els motius? Bàsicament tres, i no per ordre d'importància: la desaparició dels viatges en metro (com ja vaig dir l'any passat), la voràgine de fets viscuts (de pisos, familiars i escolars) i que els llibres que llegia no m'apassionaven gens i per tant, no em motivaven a llegir, fet que feia que trigués molt en acabar-lo i fer-ne de nous. És cert que per pocs dies, una setmana, no en seran set, perquè ja vaig per més de la meitat del llibre actual, però no està llest, i set també seria una quantitat deshonrosa.

Els sis llibres han estat: Llaços de sang, Quan la neu es fon, Zoo ctiy, L'Amy i la biblioteca secreta, Empremtes que mai s'esborren i La secta.

Tot i que en són més de cinc, no faré pas un top-five. Els tres primers llibres no mereixen estar a l'alçada dels altres llibres finalistes dels altres anys. Són causa directa de que llegís menys. Així, els altres tres formaran el top-three, tot i que n'hi ha un que és un llibre d'escola, però que m'ha aportat molt.

3r- EMPREMTES QUE MAI S'ESBORREN: el cinquè llibre de la sèrie de Fjallbacka ocupa el tercer lloc. Tot i no ser el millor dels llegits d'aquests personatges, la falta de llibres el posen dins la llista de millors de l'any.

2n- L'AMY I LA BIBLIOTECA SECRETA: Ara ja l'hem llegit també amb es nens i nenes. Escoltar famílies que diuen que per primera vegada han vist els seus fills interessants en la lectura gràcies a l'Amy i que han demanat llibres, ja és motiu suficient per ser declarat llibre important. La censura de llibres que pateixen als USA i que aviat arribarà aquí és digne de ser criticada entre els nostres nois i noies.

1r- LA SECTA: L'escriptora Camilla Läckberg aconsegueix un duet en aquest top-tres de l'any. Gens difícil, veurem is ho aconsegueix el proper, que espero que sigui més reeixit en lectura. La segona novel·la del mentalista aconsegueix captivar des del primer minut fins l'últim, tal com ho fa amb totes les seves intrigues literàries des de fa uns anys. De fet, des del primer que vaig llegir, La bruixa l'any 2020, sempre ha estat en el rànquing.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada