dissabte, 16 de març del 2024

OSCARS 2024

Un any més la festa del cinema s'ha celebrat als USA. Sí, ja sé que és tot fals, que és dines, glamour i propaganda (no barata) de l'estil de vida nord-americà. Però què voleu que us digui, per any que passi, a mi em segueix agradant aquesta esdeveniment, veure-ho, fer la porra habitual, etc. M'agrada el cinema i ja està.

Aquest any, com sempre, la majoria de pel·lícules nominades no les havia vist. Aquest any em fa empipar especialment, perquè he tingut l'oportunitat de veure-les a casa, sobretot les més nominades (Oppenheimer i Barbie), però ni així. La bogeria de Pobres criatures, que em surt gratis, tampoc. I és que deu ser una paranoia important, ja veurem si passa pels meus ulls, ni que sigui per veure l'Emma Stone, guanyadora i que era una de les meves apostes segures a la porra.

Finalment es van complir els pronòstics i Oppenheimer va superar de llarg a Barbie. Déu n'hi do la polèmica que hi va haver quan la Margott Robbie i la directora del film no van ser nominades en aquest film feminista ien canvi sí que ho va estar en Ryan Gosling, que fa de Ken. Però és que així és Hollywood, o ho compres o ho deixes estar. Oppenheimer es va emportar la meitat de premis grans (peli, director i els dos actors). L'actriu ja ho hem comentat i la sorpresa va ser a la secundària, mentre que els guions se les enduien unes altres dos, deixant enrere les favorites. La sociedad de la nieve es va quedar sense cap dels dos premis als quals aspirava.

Pel què fa a la porra, no ha estat dels millors anys. Com l'any passat, a l'oficial, onze encerts (de 23). Si descomptem els cursi documentals, serien 11 de 19, que ja és millor número. Després vaig fer una altra porra particular, amb algun canvi respecte a l'oficial, i també en vaig fer 11. Espero que l'any que ve em vagi millor. Potser caldria veure les pelis abans de la cerimònia, segurament ajudaria.

parlant de la cerimònia, encara no l'he vist tota, però sí un dels seus millors moments. Just quan es va acabant, el presentador comenta que a Twitter, en Trump ha fet un tuit sobre els oscars. El presentador, que comenta que ja és molt tard, diu: "Però... a quina hora se'n van a dormir a la presó?" Brutal. aplaudiments de molta gent, però també molts feixistes amb cara de pomes magres. Riem, però està a punt de tornar a sortir president, i es pot liar una de grossa. Preparem-nos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada