dijous, 2 d’agost del 2018

AMB C DE CARALLOT

 Segur que alguna vegada has entrat en un Carrefour, o com a mínim saps què és i que existeix com a centre comercial. Doncs ha sortit la notícia que a Argentina, preparant el "dia del Nen", que té lloc el segon cap de setmana d'agost, ha iniciat i retirat una campanya publicitària... en diuen polèmica. I jo en dic: "això no ho arreglarem mai".
No se'ls ha ocorregut res més que fer conjunts de dues imatges, d'un nen i d'una nena. Al costat del nen: "Con C de campeón" o bé "Con c de constructor", i al costat de la nena, "Con C de cocinera" o bé "Con c de coqueta".
Sobren comentaris, no? Ja no caldria dir res més. Però no me'n sé estar.
Els han caigut crítiques per totes bandes (bé, de totes no, segur que la dreta rància que deuen tenir allà, i també alguna esquerra progre no han dit res). Han demanat disculpes a través de les xarxes, dient que retiraven la campanya i atenció, dient que "havia estat un error".
Analitzem-ho: un ERROR? A veure... d'errors n'hi ha molts a la vida, sobretot quan actuen en calent, quan fas el primer que se't passa pel cap, quan actues de manera improvisada o impetuosa... Però és clar, una campanya publicitària, la pensen d'un dia per l'altre? Se n'encarrega una persona i ningú supervisa el què fa? La direcció de Carrefour no dóna el vist-i-plau a les seves pròpies campanyes publicitàries? I el que feia les fotos! El què imprimia! El repartidor? Els pares de les criatures? Hi ha desenes i potser centenars de persones que veuen la campanya abans de sortir a la llum. Així que, estem parlant d'un error, de centenars d'errors, o de que realment la nostra societat està tan malalta a nivell sexista que ni tan sols se n'adonen?
Tots sabem que la tercera opció és, malauradament, la correcta. Estem en cara en una societat molt masclista, i tot i que a les escoles es mira de canviar la mirada, no es fa prou, i a més lluita contra l'educació que es rep a casa, i encara pitjor, l'entorn mediàtic, publicitari i audio-visual que miren els nens d'avui en dia, De manera que ells segueixen rebent els mateixos ímputs i els tornaran a repetir de grans. Cal un programa seriós d'igualtat de gènere i unes quantes generacions si volem que realment el nostre món sigui just a nivell home-dona.
I si no, mireu les sèries de dibuixos i no dibuixos que miren els infants, escolteu les cançons que escolten, mireu la roba que es compren... i responeu amb sinceritat si no veieu que això de la igualtat i la paritat és tan sols un concepte i no pas una realitat que es vulgui dur a terme. Però com David contra Goliat, lluitarem contra això, intentaren fer veure a les nenes i els nens de les nostres escoles què vol dir igualtat i seguirem denunciant campanyes com les del Carrefour.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada