diumenge, 3 de gener del 2021

FA 40 ANYS... 1981

Per tercer any consecutiu, juguem a recordar com van ser alguns dels anys viscuts prenent de referència el que es comença. Així, comencem el viatge tirant 40 anys enrere, col·locant-nos al 1981.

És l'any dels 8. Com a alumne (i és que aquests anys se centren forçosament en l'escola, ja que poca cosa més feia), acabo tercer i començo quart d'EGB. Allà em trobo el senyor Gervilla. Ja està tot dit. Un professos de la vella escola, dels que semblaven ancorats encara a l'antic règim. D'aquella època bàsicament recordo dos fets: un l'aprenentatge de la geografia espanyola (mare de déu...). El senyor Gervilla dibuixava a la pissarra el mapa de la península (no ho feia massa bé i l'anomenava "el mapa de las rayotas), i també un debat infantil que va tenir lloc quan els nens de la classe (4tC) li vam dir que "mimava les nenes". Es va sentir atacat i es va defensar, diria que hi va haver un debat llarg. Desconec res més, com va anar, si era veritat o no... Sigui com sigui és cert que a l'escola érem la primera generació mixta, de manera que era la primera vegada que els professors tenien nenes a la classe, acostumats sempre a tenir nens.

Però la primera cosa que m'ha vingut al cap quan he pensat en el 1981, ha estat el què seria la llavor del meu futur. Aquell juliol va ser la primera vegada que marxava de colònies d'estiu. On? A la vall de Pineta. No cal dir res més. Ja sabem què vol dir Pineta per mi. I aquell any va ser el primer de la meva relació. Tampoc recordo massa anècdotes, llàstima. No sé si va ser aquestes colònies o les del juliol següent quan apareixia una bruixa malvada en el centre d'interès. Bruixa que al final de la tanda, la jutjàvem i... la cremàvem a la foguera... Sí, sí, tal com sona... No m'ho imagino en unes colònies actuals. En aquell temps, hi havia el dia de pares, quan pujaven a passar un dia amb nosaltres. Gràcies a això en tinc fotos de record. Per cert, era la tanda de Pineta II. Fins el 1983 no vaig passar a Pineta I i viure aquesta lluita entre quina de les dues tandes era millor. Pineta I, clar.

Dos fets que van tenir lloc aquell any: va ser el 23-F del Tejero i tots els feixistes pares dels actuals. Molts ho vivim com una simple anècdota, però pels adults de l'època, va ser un ensurt dels grossos. I també aquell maig va tenir lloc un atemptat contra el Papa de Roma. No seria massa destacable (amb la d'atemptats que hi havia), però ho recordo especialment perquè jo estava jugant a la meva habitació quan entra ma germana dient "Han disparat al papa!!". Ja us podeu imaginar que als meu 8 anys, aquella frase no era molt encertada, ja que papa només em portava a pensar en una persona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada