dijous, 2 de gener del 2020

FA 40 ANYS... 1980

L'any 1980 és el dels meus 7 anys. En tenir l'aniversari al desembre, provoca que encara que  en faig 8, la immensa majoria dels dies els passo amb 7. El primer any dels 80 el passo acabant segon durant la primera part, curs del qual ja en vaig parlar el passat gener. Completa el primer cicle de l'EGB doncs, i entro a la classe de 3rC, amb la senyoreta Victòria (diria que el cognom era Cortada, però no n'estic del tot segur, començo a perdre facultats). Com era costum, cada curs ens barrejaven els 120 nens i nenes que formàvem aquella promoció, i això provocava sempre un trasbals per saber si aniries o no amb els teus amics, però realment canviava molt les dinàmiques de l'aula cada vegada. Encara és un curs que tinc lluny a la memòria, però per exemple, recordo que teníem ja el què avui seria la classe de tutoria, i disposàvem a la classe d'una bústia per escriure coses. En una il·luminació que vaig tenir se'm va ocórrer escriure una nota signant amb el nom d'un altre nen (segurament que no em queia bé). Evidentment, aquest nen va dir que no ho havia escrit (gran nota: "Quién quiere un pez"), i després del típic "Si no surt el culpable, aquí ningú va al pati!", vaig confessar enmig d'un mar de llàgrimes amb un sentenciant "Os pido perdón a todos". Sí, tu, és que ja feia cinc anys que el caudillo no hi era, però a l'escola es parlava castellà, ja que així ho recordo.
És de suposar que van passar moltes més coses, que les amistats s'anaven fiançant... però no tinc massa records més. Amb molta probabilitat, ja participava de les excursions que organitzava un capellà, el pare Valls, els dissabtes. Hi anàvem un bon grapat de nens i nenes. i pujàvem algun turó, o anàvem a algun bosc... Era un capellà dels bons, dels que s'estimava el què feia, així que no cal que pensem ja coses rares, que no era el seu cas. En el fons, aquestes excursions són la llavor del què serien després les excursions de dissabte de Món Jove!
A Catalunya Jordi Pujol va ser nomenat president de la Generalitat per primera vegada. I si n'ha plogut, des de llavors!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada