dissabte, 18 de gener del 2020

STAR WARS IX, THE END

Un mes més tard del què m'hauria agradat, finalment les portes del cinema es van obrir per poder gaudir del final d'una de les sagues més importants de la història del cinema: Satr Wars. una saga que m'acompanya des de ben petit, ja que el primer record d'anar al cinema de nen és a veure la primera de totes, quan només tenia el nom de La guerra de les galàxies.
Ara ja està, ja l'he vista. ja ho sé tot. Sé què passa amb els personatges, sé qui és qui, sé qui viu i qui mor, etc. Dins de l'emoció d'endinsar-me de nou dins aquest univers que tantes emocions m'ha despertat, he de reconèixer que una mica decebut, ho estic. A veure, vaig gaudir amb la peli, m'ho vaig passar pipa, i com sempre, té moments espectacular, combinats amb altres més emblemàtics, que busquen la reacció emocional de l'espectador. Segur que estarà dins el top ten de l'any (a no ser que aquest 2020 ens porti grans pel·lícules). Però hi ha coses que em van deixar amb sensació de decepció. ja havia comentat en altres entrades, que per molt que ho intentessin, els nous personatges mai podrien tenir la connexió amb el públic que van tenir els protagonistes inicials. A més, en aquests tres episodis, justament han sortit de nou, per tant, la identificació amb els nous herois ha estat difícil i complicada, tenint per alà en han, el Luke i la Leia. Ni tan sols els androides i en Chewie, que ha estat més presents, ho han pogut evitar. A més a més, en aquesta peli han repescat fins i to en Lando Calrissian! Així, un dels hàndicaps més gran és que en Finn, en Poe, la Rey i en Kylo Ren no han aconseguit arribar-nos al cor. La Rey potser la que més.
Calia posar el punt i final ala història que va començar fa tants i tants anys. La intenció ha estat correcta, però al meu parer, el final sembla més una peli Disney barata que un final digne de les expectatives creades. Crec que han tingut por d'acabar malament, i ho han volgut evitar amb un truc de mans que no m'ha convençut. Amb tant lluita, i tanta mort, que tos acabin com acaben, és poc lògic, excusant-se en la sort.
Així doncs, aquestes tres pel·lícules quedaran en la retina com a genials, però en el cervell, tot i quedar per sobre dels capítols 1, 2 i 3, no han arribat a la sola de la sabata de les originals. Potser la 7 (primera d'aquest trilogia) va ser la més reeixida. Però fins i tot Rogue one la valoro més que aquestes tres. Ara bé, per res del mon renegaré de cap d'elles. Que la força ens acompanyi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada