divendres, 4 de gener del 2019

FA 40 ANYS... 1979

Fa quaranta anys, jo en tenia sis acabats de fer (no seria fins el desembre que arribaria als set). És complicat saber quins eren els meus pensaments i vivències fa tant temps, no sabia que fer un diari era interessant, i els blogs encara no existien.
Però tirant enrere, i fent uns senzills comptes, me n'adono que aquell any jo feia primer d'EGB. Feia poc més de quatre mesos que havia iniciat el meu camí en l'escolaritat. Havia entrat en una escola gran, anomenada Escola pia Balmes. Havia deixat la llar d'infants Bambi per trobar-me enmig d'un macro-edifici (que més tard seria cabdal en la meva vida), fent primer, concretament 1rC. Érem tres grups de una quarantena de nens i nenes. I tatxan! Érem la primera generació mixta de l'escola! D'aquell primer curs recordo poca cosa. Que vaig començar plorant (tinc la imatge gravada de recórrer el passadís fins la classe amb llàgrimes als ulls), i el nom de la tutora, Pilar Boada. El setembre de l'any que ens ocupa, 1979, vaig començar segon (2nB), amb la Montserrat Capdevila, una mestra a la qual vaig idealitzar, i fins i tot la vaig convidar a la festa del meu aniversari!! I oju, que va venir (impensable avui en dia, això...)
Poso noms als amics i amigues d'aquells primers anys, en Santi, la Lídia, l'Albert, la Montse, l'Helios, el Torelló, l'Anna... Alguns van durar més anys que altres, però sense dubte formen part important de la meva història, i encara que no en tingui més contacte, els tinc presents.Si em busqueu a la foto, em trobareu el segon a la segona fila començant per la dreta).
Així com de primer només recordo el què he comentat, de 2n ja en tinc algun record més. L'expulsió d'un nen que era molt gamberro, i l'anècdota (de fet l'única que recordo) de portar una joguina a l'escola (una ràdio d'un Madelman) que es a posar a parlar al mig de la classe. A mesura que anava avançant cursos, tinc més records, però la casualitat ha fet que comencem justament amb el primer de tots. Si aquest tipus d'entrades-record continuen els propers anys, ja veurem com s'allarguen les aventures.
A nivell mundial, és l'any de l'Estatut del 79. També quan puja al poder la Margaret Thatcher.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada