dimarts, 15 de gener del 2019

GOT IS COMING

Ahir vaig rebre la magnífica notícia de que només queden tres mesos per a l'estrena de la vuitena i darrera temporada de "Joc de trons". Gairebé dos anys després del final de l'última tongada de capítols, per fi sabrem com s'acaba aquesta història que ha estat un dels fenomens televisius més importants dels últims anys. Evidentment, els llibre superen la sèrie, però s'ha de dir que per molt poquet, ja que l'adaptació d'aquesta història a la petita pantalla és simplement excel·lent, o fins i tot, matrícula d'honor, una meravella.
Hi ha moltes ganes de saber com acaba aquesta lluita entre Stark, Lannister i Targaryen (amb el permís de la resta de cases); de saber com s'enfrontaran a l'amenaça dels caminants blancs; de saber tantes coses, que sembla una broma que ho resolguin tot en només sis capítols. Espero que estigui a l'alçada de les expectatives.
Però com he comentat en totes les entrades que he dedicat a aquesta sèrie, tinc una mica de por sobre què farà el seu autor original, en George R.R. Martin, ja que la trama ha anat avançant sense que els llibres hagin estat escrits. La veritat és que espero que, així com les primeres temporades es basaven en els llibres, ara siguin els llibres els que es basin en les darreres temporades. Seria molt patètic que un personatge que a la sèrie es morís, l'autor el fes continuar estant viu, per posar un exemple fàcil de possible incoherència. Però aneu a saber quins embolics s'han portat entre mans i com acabarà tot legat. Mentre això no passi, ens prepararem per a gaudir del final d'aquesta fantàstica sèrie.
I acabo comentant dos fets curiosos. Sense saber que estava a punt de saber la data de l'estrena, aquest cap de setmana vaig començar a fer una revisió de totes les temporades. Sí, sí, vaig començar des del principi, episodi 1 de la temporada 1. I així anar fent. Ara que sé que s'estrena el 14 d'abril, em poso de repte haver visionat tots els capítols per tal d'anar fent un escalfament previ al final. És un repte difícil, donat el temps que queda, la quantitat d'episodis i els meus horaris, però d'això tracten els reptes, encara que siguin per temes que alguns podrien qualificar de poc transcendents.  A tots aquests, calma, que en tinc d'altres més profunds, keep calm. A veure si ho aconsegueixo.
El segon fet curiós és que el llibre de lectura que m'acompanya aquestes setmanes és "Foc i sang" de George RR Martin, on explica a través de les paraules d'un mestre de la Ciutadella la dinastia dels Targaryen. Una bestialitat de creativitat gairebé al nivell de Tolkien.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada