dimecres, 20 de setembre del 2023

PETER I WENDY

A continuació venen quatre entrades seguides sobre cinema, amb tres pel·lícules vistes a casa en diferents moments.

La primera és Peter i Wendy, la darrera versió que han fet a Disney sobre el clàssic d'en J. M. Barrie. La peli es basa tant en el llibre com en la versió de dibuixos animats tan coneguda per tothom, encara que sembla que de mica en mica fins i tot aquestes es van perdent. Tinc un punt feble amb aquesta història. És un dels clàssics que més atrapat em tenen. Apart de la peli de dibuixos que ja hem comentat, vaig llegir el llibre (que evidentment es diu Peter i Wendy, i no només Peter Pan), així com gairebé totes les versions que se n'han fet, des de Hook (tremebunda en aquells temps) fins a la que van fer on l'únic que se salva és la cançó de Nirvana quan en Peter arriba a Mai Més acabat de segrestar pels pirates. En el meu perfil de Whatsapp hi ha l'estàtua d'en Peter de Londres, i la versió teatral em va acompanyar en unes pràctiques de magisteri i la vaig traslladar a l'escola, sent una de les primeres obres que he fet a l'escola. Evidentment, també he vist el biòpic sobre l'autor, interpretat per en Johnny Depp a Finding Neverland. Per tant, ja es veu, una relació de molt amor i poc odi.

La versió que he vist aquests dies està prou bé. Evidentment, potser no calia, però no està malament que de tant en tant es revisin aquests clàssics per com deia, acostar-los més als nens i nenes de l'actualitat, amb imatges més modernes i diàlegs més actuals. La peli reivindica també el paper de la Wendy, tant o més important que el del propi Peter, sobretot en aquesta pel·lícula, on la reforcen molt més per sobre d'ell. També és cert que a l'actor que l'interpreta li falta carisma per representar aquest personatge tan mític. Té algun detall interessant, i el final té la seva història per la decisió que ha de prendre, minuts abans i un cop presa. Així que tot i que la veia sense esperar res (m'imaginava un 4), potser la podem fer arribar quasi al set.

No descarto rescatar el llibre per recorda i veure bé quin enfocament li va donar realment a aquesta història el seu autor, perquè segurament ens enduríem alguna sorpresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada