divendres, 15 de juny del 2018

RAGDOLL

Aquest Sant Jordi em va caure a les mans una novel·la policíaca, d'intriga que es diu Ragdoll d'en Daniel Cole. Ara ja fa ben bé un any que la gran majoria de llibres llegits han estat d'aquest estil. I la veritat és que quan el vaig començar em preguntava que com era que me n'anava a llegir un altre, si no era la meva temàtica preferida. Això em va fer començar el llibre amb una mica de recel, i potser ha estat aquesta diguem-ne "desmotivació inicial" el què segurament va fer que m'hi enganxés i que m'agradés força, fins arribar a dir que potser ha estat el més interessant de tots els que m'he llegit aquest any (de temàtica policíaca, és clar). Per tant ja d'entrada dir que la valoració és molt bona, però no acaba d'arribar a l'excel·lent, s'hi queda a les portes per molt poquet.
Un policia que havia tingut problemes en un cas anterior (va acabar en un sanatori) es posa al capdavant de la investigació d'un crim esgarrifós. Apareix en un habitatge un cadàver format per sis parts diferents cosides entre elles. A més, aquest mateix assassí fa arribar una llista amb les sis persones que matarà i quin dia ho farà. Els nervis, la intriga, la sorpresa de tot plegat estan mot ben combinades, donant lloc a una cursa trepidant contrarellotge per trobar el dolent. La manera d'anar avançant en el llibre era original i estava ben buscat.
Tot i això, arriba un moment, en què es comença a desvetllar el misteri, quan es comença a saber tota la veritat, que no sé si és la manera d'explicar-ho, o
que aquell dia estava jo una mica espès, però la veritat és que no queda massa clar per on van els trets, acabant sent un desenllaç més aviat estany, poc conseqüent amb com de bé anàvem en la història. La veritat és que les últimes pàgines no m'han acabat de quadrar, per molt que acabi encaixant tot. Per aquest motiu no li poso l'excel·lent. Però tot i això, sense dubte ha estat una molt bona lectura. Molt recomanable als què els agraden aquest tipus de novel·les.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada