diumenge, 14 de juliol del 2019

VIATGE PER LA MÀGIA DE HP

Ja fa temps que tinc un tema entre cella i cella, donant voltes al meu cap. El 2020 hauran passat tres
anys des de l'última obra de teatre preparada a l'escoa per fer amb els nens. L'any que ve, primer cop a sisè, i toca teatre. Tot un repte, ja que donada l'envergadura de les obres que feia a tercer, amb els nens i nenes tres anys més gran, em marejo només de pensar-ho...
Total que ja fa temps que rumio en adaptar alguna obra de Harry Potter, en concret, la primera, la de la pedra filosofal. I juntament amb això, amb el nou sistema de noms per classes, també m'he fet el conte de la lletera. M'imagino que els nens escullen de nom Hogwarts, i fem un projecte que t'hi cags que t'hi pixs sobre J.K. Rowling i el seu personatge més famós. És un conte de la lletera de dimensions descomunals, ja que el meu cap, com deia al principi, ja fa temps que hi dona voltes. Sigui com sigui, encara que el nom de classe no surti, l'obra de teatre sembla força decidida.
Per donar ales a aquesta il·lusió, ja m'estic ajudant d'una web on un mestre explica amb accès lliure, com ha plantejat un projecte com el què m'estic imaginant. És una barbaritat de projecte, és al·lucinant. Dubto que arribi a tant. I per altra banda, l'adquisició d'un llibre: Harry Potter, un viatge per la història de la màgia.
Aquest llibre es va editar pels 20 anys de la primera de les novel·les, i és un resum de l'exposició que se'n va fer a Anglaterra sobre la màgia, amb l'excusa i el rerefons de les novel·les. En aquest llibre hi ha il·lustracions i manuscrits originals de la mateixa J.K. Rowling, algunes de les anècdotes de la creació d'aquest món, descripció dels personatges, escenes importants, personatges fantàstics, diverses temàtiques sobre bruixes i bruixots... Un llibre senzill de lectura, molt assequible també per als nens i nenes. Ha estat força interessant i m'ha donat força idees per si de cas, es compleix el meu desig. Només que pugui fer la meitat del què he llegit, ja serà moltíssim!! I és que aquest llibre també té idees d'activitats relacionades amb la màgia per poder fer. És una bona font de recursos a la qual hi aniré tornant de tant en tant o molt si al final s'escau. Haurem d'esperar fins a mitjans de setembre per saber si tendirem cap a aquí o no. Sigui com sigui, ha estat interessant de llegir i molt motivador. Ara creuem els dits mentre vaig començant a donar forma al guió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada