dimarts, 30 de juliol del 2019

AIXÒ NO POT ACABAR BÉ

Ja fa temps que com a persona que vaig en contra de les modes, lluito per preservar la cultura musical dels nens i nenes, sempre és clar, des del meu punt de vista, tampoc em crec posseïdor de cap veritat absoluta.
Un dels focus de conflicte està en quan anem de convivències amb l'escola. Passem dues nits fora. I la segona nit, els diferents equips de monitors et munten "la discoteca". A veure, he anat de colònies, i normalment, l'´última nit es fa la festa, amb música i tal, però clar, és l'última nit, la darrera activitat de nit després de nou, deu... quinze dies de colònies. En cap cas, si me'n vaig dues nits, malgastaria una de les dues en tancar els nens en una sala i posar-los música a un volum desfasat i suant la gota gorda enlloc d'estar corrent pel bosc amb les llanternes. no sé, crec que una de les dues opcions la poden fer a la ciutat els altres 363 dies de l'any, mentre que l'altra, no. Fins fa un parell d'anys lluitava, però ja me n'he cansat de ser vist com l'especialet en aquest tema. Evidentment, faig palès el meu desacord, això sí.
Però ara també entra en joc el tipus de música que es posa als infants en aquestes festes, o fins i tot en festes escolars quan posen música a les classes. El reguetón està destrossant els timpans, el gst musical i a més, el missatge que donen les seves lletres, o els seus vídeos són totalment contraris als valors que teòricament escoles i centres de lleure maldem per assolir. Si parlem d'igualtat de gènere, hem de posar reguetón a les festes? No sé... jo li dic incoherència. I els que em coneixen ja saben que és una de les coses que detesto més, la incoherència.
Molts surten amb el famós: "És el què volen els nens". Ja, sí, i què? Però tu ets educador. I com a educador, de la mateixa manera que no vols que mengin amb les mans, no diguin paraulotes, que siguin respectuosos i solidaris, perquè has de permetre que escoltin com "les sube la cosita" o "quiero dormir contigo sin pijama" i coses per l'estil?
ostres tu... és que després els farem el dia de la pau, el dia de la sostenibilitat, el dia del respecte, però permetem que escoltin unes cançons que l'únic que fan és denigrar la dona, sexualitzar els joves i deixar anar com més paraulotes millor. Clar que els agrada als nens! estan jugant amb el què està prohibit, davant la permissivitat i el somriure de l'adult!
Què voleu que us digui? A mi em molesta que el MEC m'arribi cantant aquestes cançons perquè els hi posen els mestres o els monitors. Ja sé que no poden estar cantant "Arrels" i "Fent camí" (o sí?), però no e pot anar a un extrem que l'únic que fa és fer-los cantar com de bo dominar a una altra persona mentre mouen la cintura de manera poc encertada en nens i nenes de 8, 9 anys. A molts els fa gràcia, i després seran els primers indignats en dir que "No és no". I que no s'entengui malament, no estic culpabilitzant a les víctimes de res. Estic culpabilitzant als que tenint el comandament de l'educació dels infants a les nostres mans, no fem res per evitar que els nens no arribin a crema etapes abans d'hora, i es pensin que ja són grans quan no ho són.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada