dimecres, 18 d’agost del 2021

OLD

Quan ja ens trobem en l'últim quart del període de descans entre cursos (també dit vacances), em va sortir l'oportunitat d'anar al cinema. Després de pensar-m'ho bé, em vaig decantar per "Temps", la darrera pel·lícula d'un mestre del suspens, M. Night Shyamalan. Des del primer dia que en vaig veure el tràiler vaig tenir la sensació que el director tornava a rodar una història més en la seva línia que el va fer més famós, i vaig tenir clar que era un objectiu per veure. I com que les pelis als cinemes duren ben poc, al final m'hi vaig llençar.

Intentaré no donar massa pistes. Trobem una família classicona (mare i pare, filla i fill) que gaudeixen d'unes vacances en una illa d'aquestes paradisíaques. Mentre van apareixent pistes que indiquen que el matrimoni no està en el seu millor moment, anem coneixen altres ostes de l'hotel, cadascun amb alguna peculiaritat. Tots ells, aconsellats pel director de l'hotel, es dirigeixen a una platja amagada a passar el dia. De seguida comencen a notar sensacions estranyes, i quan apareix el cos d'una noia morta surant a l'aigua, la cosa es comença a desmadrar. No passa massa "temps" que descobreixen que en aquella platja, justament el temps passa més de pressa. Lògicament, es nota ràpidament perquè hi ha tres nens en el grup i clar, els seus cossos canvien a una velocitat bestial. 

Què és el què passa en aquella platja? Qui els està observant? Per què són allà? A mesura que va avançant la pel·lícula, vas veient com encaren aquestes persones una situació límit, i com reaccionen cada un d'ells i cap a on els duran les seves decisions. No és una peli Disney, així que no cal patir per si acaba sent un somni o bestieses de l'estil. És Shyamalan pur, i els nervis, el misteri i la por al desconegut i l'enfrontament a la mort que arriba inexorablement abans d'hora estan garantits. Tant de bo no triguem tant en veure més pel·lícules d'aquest director, que per cert, com Hitchcock, sempre apareix a les seves pelis, però no passant per allà, sinó en papers més o menys destacats en la trama.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada