dissabte, 4 de maig del 2019

RÈCORD

Ara a finals del mes passat, a mesura que anava publicant entrades, em vaig fixar en què ho estava fent en dies consecutius. El 25 d'abril va ser l'última entrada després d'onze dies seguits tenint alguna cosa a dir (fos o no fos rellevant, això és secundari, és clar). Aquest fet em va portar a pensar en quin seria el rècord en aquest aspecte, o sigui, quin era el màxim de dies seguits publicant en aquest bloc. Amant com sóc de números i estadístiques, ho vaig voler comprovar, i vaig trobar força coses curioses.
El rècord absolut (que per poquet no vaig igualar) és de 13 dies seguits. Aquests van ser del 21 de juliol al 2 d'agost de 2018, l'any passat. No fa massa, doncs... Amb 12 dies, hi ha dos períodes, tenim un doble empat. Un, del 21 de juliol a l'1 d'agost de 2017 i l'altre, del 22 d'octubre al 2 de novembre de 2016. I aquí ja trobem la primera dada curiosa. Els dos períodes demés consecutivitat, inicien aquest tram el mateix dia! El 21 de juliol!! Remenant una mica, trobem dos períodes més, en aquest cas de 10 dies seguits, on un comença l'endemà, un 22 de juliol de 2014, i un altre, un 19 de juliol de 2015, dos dies abans. Sembla ser doncs, que mitjans de juliol el relax s'ha instal·lat definitivament a la meva vida d vacances i em permet distreure'm una mica més.
Amb 11 dies seguits, apart del què m'ha provocat ara aquest article, trobem un altre període del 31 d'agost a 10 de setembre de 2013 (un moment curiós per coincidir amb l'inici de curs...)
I amb 10 dies consecutius, a més dels dos ja comentats, en trobem un tercer que va del 27 de juny al 6 de juliol de 2018, altre cop coincidint amb vacances d'estiu, en aquest cas amb els seus inicis.
Per tant, tenim 8 períodes on he estat publicant durant, com a mínim 10 dies seguits (3 de 10, 2 d'11, 2 de 12 i el de 13).
He estat mirant també altres períodes. De fet, digueu-me obsessiu, he anotat a partir de 5 dies seguits. He trobat deu períodes amb 5 dies consecutius, cinc amb 6 dies, quatre de7, un de 8 i dos de 9. La majoria, qunze períodes coincideixen amb vacances d'estiu o Nadal, Així que la conclusió és clara.
Per últim, di que 6 anys (2006,07,08,09,10 i 11) és a dir, els sis primers anys, en què mai hi va haver més de 4 dies seguits. És a partir del 2012 que n'apareixen, amb aquesta numeració: 2012 (3), 2013 (3), 2014 (2), 2015 (1), 2016 (9), 2017 (4), 2018 (5), i el què portem de 2019 (3). Excepte el 2016, que és l'any de més entrades, els altres es reparteixen bastant igual aquesta anècdota. Veurem com acaba aquest 2019, perquè cal tenir en compte que l'estiu encara no ha arribat...
Apali, fins aquí la classe de mates d'avui!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada