diumenge, 3 de maig del 2020

EL CORSARI NEGRE

El darrer llibre que vaig deixar-me en préstec de la biblioteca l'estiu passat ha estat El corsari negre.
Després de L'home invisible, La fletxa negra i El món perdut, el clàssic d'Emilio Salgari (per molts cinquantons, el creador de Sandokan), ha estat el llibre que m'ha acompanyat els darrers dies d'aïllament.
Primer de tot, dir que aquest grup de quatre han anat sense cap mena de dubte, de pitjor a millor (amb tot el respecte de dir pitjor a les dues primeres), però el què tinc clar és que El corsari negre ha estat la que m'ha agradat més de les quatre. M'ho he passat pipa amb les aventures d'aquest pirata que vol venjar-se de la mort dels seus tres germans (un a Europa, i els altres dos al Carib) en mans del seu enemic Van Guld. Mentre la llegeixen tens la sensació tota l'estona d'estar veient una d'aquelles clàssiques pelis de dissabte a la tarda amb l'Errol Flynn o el Douglas Fairbanks. Les aventures se succeeixen una darrera l'altra i en diferents escenaris: a ciutat, a vaixell, a selva, a muntanya... contra soldats, contra bèsties, contra indis... és un no parar d'emocions. ha estat molt i molt bé.
La meva ignorància ha fet acte de presència en saber que aquesta novel·la forma part d'una trilogia anomenada la trilogia dels "Pirates del Carib". Us sona? Això vol dir que s'acaba amb un "continuarà" com una catedral que la veritat, no m'esperava... llàstima per mi. he de dir que el final també és sorprenent, amb una darrera acció que et deixa... uau.. amb un "això no m'ho esperava" molt gran.
Una de les coses que també m'ha cridat molt l'atenció ha estat la figura del "català". apareix un soldat que en un moment donat els ajuda, i l'anomenen el català. L'interès i curiositat per saber si a la versió original també el defineixen així és bestial. No sé com ho faré, però intentaré aconseguir-ho.
També vull dir que mentre el llegia me l'estava imaginant teatralitzada per nens a l'escola. Hauria de ser una adaptació moooolt lliure, però la veig factible. Podria fer una dupla amb "L'illa del tresor" que ja està adaptada. Clar que després del desengany amb les obres d'aquest any que no hem pogut fer pel covid19... Però qui sap què ens espera en el futur?
En definitiva, això és el què se'n diu una NOVEL·LA D'AVENTURES DE LES D'ABANS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada