diumenge, 7 de gener del 2024

FA 20 ANYS, 2004

El 1984 i el 1994 són dos anys amb fets molt importants i amb moltes vivències destacables. Però si algú es pensava que això tenia a veure amb els anys acabats en 4, està totalment equivocat en el moment que ens plantem a 2004. Llàstima, m'havia fet il·lusions per aquest any que acabem de començar.

Així, diem que d'aquell any, segurament el més recordat és el retorn al capdavant dels Castellers de la Vila de Gràcia. Cinc anys després de la nevada, em deixava enredar per agafar les regnes de la colla amb tot un equip, amb l'excusa de que la colla estava fragmentada i la meva persona no estava en cap front. Però clar, el meu equip sí que ho estava, de manera que va ser un any dur, molt dur, amb moltes batalles dins la colla, fins al punt d'acabar fent una mica de neteja forçada. Molta gent que considero que portaven molt mal ambient van marxar, i això va ser la llavor pel ressorgiment de la colla l'any següent. Però el mal del 2004 ja havia calat dins meu i m'havia deixat totalment esgotat mentalment. Dos 4 de 8 carregats i tres torres descarregades no van ser suficients per calmar res. 

Per sort, els altres mons de la meva vida anaven prou bé, tant a escola (grup maco, molt maco), com també a Món Jove, ja que 2004 va ser l'any d'inici de l'època de les vaques grasses. Unes colònies (les cinquenes) magnífiques a Els Arcs van ser la llavor de la millor etapa del grup de lleure. Allà va començar tot.

Com a anècdota d'escola, el 2004 va ser el primer en què vam començar a fer les convivències de tres dies enlloc de només dos. També destaca la primera vegada (la segona va ser fa poc més d'un any) que vaig anar a Madrid, amb l'excusa de veure el musical Cats. Va estar bé, però ja em vaig adonar que els musicals s'han de veure en la llengua en què han estat creats.

Al meu voltant, coses com els atemptats de Madrid de l'11M que van provocar tants canvis ("Ha sido ETA"), l'inefable despropòsit del Fòrum de les cultures, i és clar, el tsunami de l'Índic que va provocar milers de morts. Un desastre que va tancar un any força mediocre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada