dimecres, 3 de gener del 2024

FA 40 ANYS, 1984

Comencem els quatre capítols dedicats a repassar la història dels anys viscuts, amb el 1984, l'any que vam viure ara en farà 40. Ja descartem el 1974 perquè és inviable recordar el viscut fa 50 anys. Veurem si arriba un moment en què ho puguem fer, tenint en compte que aquestes entrades comencen amb el 1979.

La veritat és que tinc molt idealitzat el 84. Tinc records en general molt positius. Tenia 11 anys (els 12 com sempre arriarien al final). Acabava 6è i començaria 7è. La veritat és que els records guais venen a partir de l'estiu. Per una banda, la tanda de Pineta. Aquell any vaig fer Grans, i va ser unes colònies que recordo com les millors. L'excursió a Marboré, la sensació de passar-m'ho molt bé i algun altre interès que es va traduir en un tatuatge a bolígraf al braç. Crec que allà va ser la primera vegada que vaig tenir aquelles pessigolles, que no van portar a enlloc.

Començava setè i allà, apart de l'estrambòtic professor (Txitxi Borilla), en vaig conèixer un altre, en Ferran, que va ser qui va tenir la idea de recuperar les convivències de cap de setmana. L'Eucaria i aquelles convivències es convertirien en la llavor del què després seria Foc Nou i paral·lelament, aniria calant en la meva persona fins fer-me arribar a la meva vocació. Només per això, el 1984 hauria d'estar emmarcat amb lletres d'or. Recordo aquell curs escolar també com un dels millors a nivell de relacions amb els amics, crec que vam fer molta pinya.

També crec que va ser l'any del meu trencament amb Ecspanya. Un trencament que començaria amb el futbol (el desembre del83 fou l'inefable 12 a 1 contra Malta), i a partir d'aquí, aniria obrint els ulls a la realitat. Aquell any arribaven a Barcelona en Terry Venables i en Gary Lineker, que ens durien a aconseguir la primera lliga després de molts anys.

Altres coses que van marcar aquell any: TV3 comença a emetre diàriament (quines tardes de dibuixos...), es publica Thriller i el seu videoclip, i és que a nivell cultural d'aquest que m'agrada, va ser un continu de grans descobriments:

- Cinema: Ghostbusters, Dune, Gremlins, Indiana Jones i el temple maleït, Karate Kid, La història interminable, Terminator... totes icones dels 80 en aquell any.

- Música: I want to break free, Born in the USA, Forever young, Like a virgin...

Suposo que tots aquests fets van contribuir a que fes un canvi al què ara coneixem com preadolescència. No m'estranya que el recordi, amb tants ímputs d'adrenalina!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada