dissabte, 18 de desembre del 2021

ARA I SEMPRE

Arran de la sentència que mana a una escola de Canet de Mar (Canet del Mal, que diuen a Ecspaña), s'han generat de nou moltes protestes, en les que s'ha d'incloure una manifestació convocada per Somescola sota el lema: "Ara i sempre, l'escola en català".

Al voltant d'unes 50.000 persones (la G.U. en va dir 35 mil) van respondre la crida i bé, almenys, la manifestació no feia llàstima, que era una de les pors que més hi havia. Ja se sap, la gent molt queixar-se, però mobilitzar-se, es veu que ho fan cada 300 anys, i ara ja o toca fins d'aquí 296. Una de les crítiques que es feia a aquesta concentració és que se'n feia propaganda com un acte lúdic, i clar,, molta gent no està per fer-ne broma del tema. Va haver un moment en què el presentador de l'acte final va parlar de "seguir la festa" i clar, de festa, cap ni una. Aquí es ve a reivindicar, defensar i lluitar pel nostre país i la nostra llengua, ja n'hi ha prou d'anar amb el lliri a la mà.

Molta gent no va anar a la mani amb aquesta excusa. En el meu cas, jo penso igual, però quan s'hi ha d'anar, s'ha de fer. Els pallassos ineptes del govern també hi eren. Em fan tanta ràbia... perquè fan allò tan famós del president Torra: "Apreteu", i quan apretes, et deixen sol i a sobre t'acusen! Amb el tema de l'escola de Canet, tres quarts del mateix; teniu el nostre suport, però us toca fer el 25% en castellà...

I jo personalment, vaig ser-hi present però el meu cap no estava allà. Pensava en la crida feta a l'escola i l'Associació de famílies per tal que fessin propaganda de la mobilització i es posicionessin en favor de la llengua. La resposta ha estat per una banda silenci, i per l'altra, "no volem crear conflictes". meravellós. Llavors penso, i si passés a la nostra escola? I si passés a la meva classe? Què passaria si algú demanés el 25%i un jutge ho ordenés? Què passaria en el moment que jo digués que un be negre i amb potes rosses? Què passaria? Em deixarien a l'estacada? Em donarien suport? Em giraries l'esquena o lluitarien al meu costat? Que trist és adonar-se que no tens resposta segura a aquestes preguntes, que es dubta de què es faria en aquest cas, que no sàpigues si tens el suport o no. I si ells ho saben, que tu no ho tinguis clar, també és un problema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada