dimecres, 29 de desembre del 2021

LES MILLORS DE L'ANY (IV)

A punt d'acabar l'any, revisem les millors pel·lícules vistes aquest 2021. Han estat un bon grapat, la veritat... tot i que vistes al cinema són només quatre, degut encara als efectes de la pandèmia, les restriccions i que tampoc en fan tantes que valgui la pena anar a veure. I quan hi són, no es donen les circumstàncies per anar-hi.

Aquesta vegada, la sensació general no era molt favorable. A mesura que anava repassant i veient-ne els comentaris, ja notava que no ha estat un any en què hagi vist grans meravelles, sinó al contrari. No hi ha hagut massa sort. Hi ha hagut més decepcions que sorpreses, pelis que pensaves que sí i al final eren que no. I per això, després de fer una primera rastreig, m'he quedat amb només 8. Podia buscar-ne dues per fer un top deu, però la veritat és que algunes ja estaven dins aquesta selecció agafades en pinces, així que fàcilment la llista s'ha quedat en sis.

Descartar una d'aquestes sis ha estat més difícil i tot i ja haver-ho fet, ara m'ho estic mirant i tinc dubtes. Potser posaria dues a la cinquena posició. Però com que no vull obrir excepcions, ho deixo com està i deixo fora de la llista definitiva a "Promising young woman", una de les darreres que he vist, i que no m'ho esperava i em va agradar per la manera com tractava el tema. He de dir que les altres quatre que quedarien, tampoc tinc clar l'ordre. Faria també un quàdruple empat entre elles perquè em costaria ordenar-les. Tot i així, ho intentaré:

5ª- CRUELLA: aquesta visita a un del personatges mítics de la indústria Disney. Però enlloc de tenir una altra versió dels dàlmates, ens trobem amb el descens als inferns d'aquesta dona que acabarà sent una icona de les malvades. Quina interpretació de l'Emma Stone...

4ª- BOYHOOD: Aquesta és més antiga, però la vaig veure a principis d'any. Em va semblar molt interessant aquest seguiment d'aquesta família, amb tots els seus defectes i virtuts. Llarga però encertada.

3ª- JUNGLE CRUISE: Retorna a les pel·lícules d'aventures que tant es troben a faltar, amb la seva dosi de comèdia i emoció, bons detalls i apoderament per fi de la noia en detriment del mascle, tot i que encara corri per allà  es faci veure).

OLD: Per fi M. Night Shyalaman en tota la seva essència i capacitat per plantejar una situació fantàstica amb gent normal amb desconeixement total del què està passant i dilema moral final. 

JUNGLE BOOK: L'estic posant aquí i ara me dona la sensació que la 5ª i la 6ª estarien davant. Bé, és igual. La deixo en primera posició perquè després de molt temps sense fer-li gens d cas, ja que El llibre de la selva mai ha estat de les meves preferides dins l'univers Disney, m'he de rendir a una pel·lícula brillantment feta, amb molt rerefons i capacitat per emocionar i il·lusionar. El fet més curiós és que fent investigació a l'escola pel projecte Disney, hem descobert que tots, TOTS els crítics i crítiques posen aquesta pel·lícula com la millor reversió que s'ha fet d'un clàssic Disney.

Cal dir també que tot i aquest darrera coincidència amb la crítica, deu ser l'única, ja que si consulto les millors pelis de l'any de qualsevol mitjà de comunicació, no és que no coincideixi o no n'hagi vist cap de les seleccionades, ´s que a majoria ni n'havia sentit a parlar, ja que són gairebé totes alienes a la comercialització. Doncs si la gent no les mira, ja poden ser bones, que no quedaran gravades a la història. Ser alternatiu tampoc és una passada, no?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada