dimarts, 22 de juliol del 2014

ESPERANT L'AUTOBÚS

Un altre dels factors, juntament amb la calor, les vacances, etc, que ens indica que ha arribat l'estiu és, o més ben dit, són, els Transports Municipals de Barcelona. Quina joia viure en una ciutat que té tanta cura del transport públic.
Si el preu dels bitllets i targes ja és de per sí abusiu, car, desproporcionat i immoral, quan arriba el juliol i agost, es torna cruel, sàdic i demostra la poca empatia dels dirigents de TMB amb els ciutadans de la ciutat.
Exemples, només en dues setmanes, un munt. Des del clàssic temps d'espera al metro, que enigmàticament ha augmentat al vergonyós temps d'espera de l'autobús. L'altre dia havia d'agafar el 60. M'esperaven a les 16'15h. Quan ja portava deu minuts esperant, consulto el temps d'espera i em diu que trigarà encara 22 minuts! A veure? Com? El 60? No és pas un d'aquests autobusos especials, de barri, ni res. Doncs sí. Entre un i l'altre, mitja hora. Ah, clar, és que per Nou Barris no va els turistes, clar...
M'he trobat a més, aquests dies amb un parell de conductors d'autobús, com ho diria, ...poc professionals. Un, semblava que s'hagués acabat de prendre el carajillo (o dos, o tres o deu...), perquè conduïa temeràriament (ràpid, brusc, frenades...) i un altre que es queixava que com que era el MEC qui feia el senyal de parar, amb moviments de cap m'advertia que li havia de confirmar si havia de parar o no. Va parar, sí, però al pujar, em deia que "le estaba diciendo que..." Perdoni? La seva obligació és parar i a callar la boca! Potser a ell el molesta haver d'estar treballant aquests dies, però més em molesta a mi pagar el què pago pels bitllets, haver d'esperar mitja hora, i a sobre, que em diguin que a veure si faig el gest de parar... Amb casos com aquest, sempre he pensat que segur que hi ha a l'atur gent més vàlida esperant una oportunitat per treballar, i qui no vulgui, bon vent! Clar, que, els primers en ser enviats al carrer, haurien de ser, és clar, els dirigents de TMB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada