divendres, 6 de juliol del 2018

JURASSIC WORLD 2: FALLEN KINGDOM

Cinquena pel·lícula de la saga de Parc Juràssic, gentilesa d'Spielberg. Però després de veure-la, enlloc
de presentar-la així, més aviat diria segona part de la nova trilogia. He de reconèixer que vaig anar a veure-la amb els ulls tancats. Només havia vist un petit tast de tràiler d'aquells que ja et deixen amb ganes, però el meu error va ser no haver vist el tràiler definitiu, perquè m'hauria posat en alerta i hauria anat amb unes altres expectatives. M'explico.
Tots sabem l'impacte del primer Juràssic, un abans i un després en la creació de monstres pe ordinador. I també sabem que les dues seqüeles que es van fer, no van aportar res a la història ni al cinema. Entretingudes, divertides, emocionants, però sense "ganxo". I per mi, sobretot la segona, ja que aquesta mania de ficar els bitxos a les ciutats, em sobrava. El millor dels dinosaures sempre ha estat al seu hàbitat de les diverses illes on els han criat. La tercera part ho va intentar, però no ho aconseguí.
És llavors quan, uns anys més tard, recuperen la saga i en fan una continuació, Jurassic World, que recorda molt a la primera per la trama, i que retorna als orígens de la lluita per la supervivència en un món fet per als dinosaures. I quan vaig veure el tràiler de la segona part (o cinquena), vaig dir: "Meva!"
I què em trobo? Un començament (en la línia de la saga) que promet molt. Després venen uns quinze-vint minuts que situen la trama per on anirà, ens retroba amb els personatges (necessari però desitjant que passi ràpid). És llavors quan arriba l'espectacle: la tornada a l'illa Nublar a buscar els dinosaures abans que el volcà de l'illa entri en erupció. Ja ho he dit tot en una paraula: espectacle. Però llavors, explota el volcà i la pel·lícula continua a la civilització, on porten els dinosaures per tal de vendre'ls. Aquesta part em recorda al segon lliurament (El món perdut), i què voleu que us digui... està bé, però com deia, prefereixo veure els dinosaures i les corredisses a la natura que no pas dins una casa, ho trobo com fals. Si hagués vist el tràiler, ja ho hauria sabut, però com que no ho vaig fer, va ser sorpresa, en aquest cas desagradable.
La peli està bé, compleix amb el seu objectiu, i et sents millor qua saps que és un català qui l'ha dirigit, sí senyor! Però les coses com són, em quedo amb la primera part, o més ben dit, les dues primeres parts, la del Park i la del World.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada