diumenge, 23 de maig del 2021

UNA SÈRIE MILLOR QUE EL LLIBRE?

Una oferta d'última hora amb data de caducitat ens permet durant tres mesos ampliar el llistat de pel·lícules i sèries en obert per poder veure. Una d'elles, que em vaig quedar amb un pam de nas quan vaig descobrir que no la podia visualitzar si n pagava, era El descobriment de les bruixes. Aquesta sèrie de tres temporades és l'adaptació del llibre amb el mateix títol de la Deborah Harkness. Jo em vaig llegir el llibre fa quatre anys, i la valoració que en vaig fer va ser de mig-mig. Valorava positivament la trama, la intriga i l'acció, però en criticava el ritme inconstant i les estones en què no passava res més que la relació entre els dos protagonistes. A més, no sabia que era una trilogia i em vaig sentir una mica enganyat.

Tot i així, quan vaig veure que hi havia la sèrie, vaig notar com sentia el desig de veure-la (així com em va passar amb el llibre), de manera que ara que la podia veure, no ho he dubtat gens, abans que se'm tanqui l'oferta i no la pugui seguir. 

He acabat la primera temporada i com dic en el títol de l'entrada, estem davant d'una adaptació televisiva que supera el llibre, cosa que no acostuma a passar. Però té una explicació. Al ser una sèrie, cal mantenir l'espectador connectat i interessat, de manera que, encara que també és important la relació entre la bruixa i el vampir, el pes està olt més repartit entre les trames, i en cap moment les seqüències de la parella es fan llargues i anodines com quan les llegia. El ritme és accelerat tota l'estona, i gairebé a cada escena passen coses importants per al seguiment de la història. Per tant, insisteixo, tot i que passa poc, la sèrie és molt més emocionant que el llibre en la seva totalitat, insisteixo. Ara seria interessant llegir les dues parts que queden perquè segur que ho faria també amb uns altres ulls, ja que ara els personatges també s'han fet tots més meus.

I això també és un plus de la sèrie. Un molt bon càsting d'actors i actrius ha aconseguit fer personatges creïbles i molt ben interpretats. I fins i tot podríem dir que tot i la bona feina dels dos protagonistes, els secundaris fan una feina molt bona, elevant la qualitat interpretativa molt amunt. Hi apareixen alguns actor i actrius clàssics secundaris però omplint pantalla cada vegada que surten.

Per tant, molt bona valoració de la sèrie, la veritat, estic força content i espero que la segona temporada, que veuré també aviat, estigui a l'alçada, mentre busco els llibres que continuen la història.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada