dissabte, 26 de desembre del 2020

MULAN

Des del primer dia que vaig veure el tràiler de l'adaptació en persones que Disney faria de Mulan, el cuquet interior em deia que aquesta era diferent, que s'havia de veure. Ja havia vist força adaptacions d'alguns dels clàssics animats (101 dàlmates, Aladdin, Alícia...) i la veritat, no estaven a l'alçada. Algunes no les he vist (El llibre de la selva, El rei Lleó. La bella i la bèstia...) i no m'acaben de dir res, no sé si aportaran res de nou. Però Mulan, no sé, hi havia un no-sé-què que li donava certs aires d'espectacularitat que potser les altres no tenien.

S'havia d'estrenar aquest estiu. La maleïda pandèmia va anar posposant l'esdeveniment, fins que en veure que això no millorava, decideixen estrenar-la directament en la nova plataforma Disney per internet, Disney+. Al principi, de pagament. I des de fa poquet, ja lliure de pagament pels subscriptors. Diferents contratemps anaven provocant que seguís sense veure-la. Però finalment, com a colofó d'un dia de Nadal ben diferent, per fi, la vaig veure. I què, valia la pena?

Doncs la valoració és força bona. No tot "lo" bona que em podia imaginar (suposo que tantes expectatives creades eren difícils de superar), però realment, no té res a envejar a les altres adaptacions realitzades de bon nivell (Dumbo i Malèfica). La història no té misteri. La llegenda és la que és, no hi havia molt lloc a la innovació, però la veritat és que està molt ben realitzada, de manera que encara que tinguis l'original al cap, funcionaria perfectament com a pel·lícula independent. Interpretacions correctes, ambientació excel·lent, escenes d'acció de deu, i sense amagar cap detall. L'únic "però" que podríem trobar és com de fàcilment es deixen convèncer per Mulan, en una societat tan masclista, que senzillament l'acte de rebel·lia que presenta era molt castigat. Costa de creure que ho aconseguís, potser aquesta seria la part més llegendària...

Però tornant a la pel·lícula, també es pot dir que en pantalla gran segur que guanyaria molt. ara que estan tant de moda les plataformes per internet i que els cinemes poden tenir les hores comptades, jo vull trencar una llança em favor de les sales de tota la vida. Allà es produeix màgia (si la peli és bona, clar) i l'espectacularitat d'un blockbuster no es pot comparar entre una pantalla de cinema i la d'un televisor. Però la meva opinió no compta per a res en aquest cas. 

Finalment doncs, dir que tot i no ser tant com m'imaginava, és de les millors pelis de l'any. No sé si quedarà entre les primeres del top d'aquest any, però segur que entre les deu sí. Entretinguda, emocionant... notable alt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada