dimarts, 22 de desembre del 2020

ELS MILLORS DE L'ANY (III)


Tal com ja vaig fer el 2018 i el 2019, acabem l'any de kk que hem viscut repassant els llibres que han passat pels meus ulls al llarg d'aquests mesos. Tot i que n'hi ha més que aquests darrers dos anys, tenint en compte que vam estar confinats una bona temporada, tampoc és que n'hi hagi mooooolts més, ni molt menys. Suposo que va ser culpa entre cometes de què just durant els mesos tancats, no tenia cap llibre nou a la prestatgeria, i llavors vaig tirant d'antics, però amb certa desgana. Sigui com sigui, la llista d'aquest any la composen aquests vint-i-dos llibres (tres més):

VertigenPenjat Cel infinit,  El món perdut,  Espanya de merda,  El corsari negre,  El quart regne,  La profecia 2013,  L'informe Phaeton,  L'intercanvi,  Guillem,  A Barcino,  La força de la gent,  La bruixa,  La cadenaEl meu germà es diu Jessica,  Fer de mestre quan ningú sap per a què serveix,  El conte de la serventa,  La psicòloga,  El teu nomEl misteri de l'ull de foc i El misteri del fantasma verd.

I ara arriba el moment, decidir quins d'aquests llibres tenen l'honor d'entrar al top-five d'aquest 2020. Un cop me'ls he repassat, cal dir que la tria no ha estat fàcil. Un primer cribratge m'ha deixat amb deu, el doble dels que he de destacar, i una segona repassada em deixa en set. Trec de la llista El conte de la serventa, ja que, encara que és brutal, l'ombra de la sèrie és molt allargada, i crec que la tinc tan amunt perquè hi veig les imatges més que les pàgines. I elimino també Vetigen+Cel infinit, segona i tercera part de La planta mil, que justament va ser la número 1 del 2019. Les trec perquè en el fons no tenen la sorpresa de la primera part i perquè de fet, estan en el podi gràcies a l'original, de manera que les podem deixar fora.

Llavors és quan me n'adono que les que han quedat com a les cinc primeres, tres d'elles són del mateix estil o temàtica. Però bé, si han quedat aquí serà perquè s'ho mereixen, no? Ara ve la difícil tasca d'ordenar-les, així que faré servir altres criteris per fer-ho, ja que pel fet d'estar al top-five, ja són les millors.

5è lloc: El corsari negre, un clàssic d'aventures, el tinc aquí perquè realment m'ho vaig passar molt bé, i la veritat és que me l'imaginava interpretat per nens en una futurible obra de teatre quan ens en deixin tornar a fer.

4t lloc: Penjat, la recordo com un bon thriller, i en l'entrada que el comento el valoro amb un excel·lent. Per tant, me'n refio del què hi deia.

3r lloc: La cadena, un altre thriller angoixant, però aquesta vegada amb una sensació de proximitat molt gran i que et dona la sensació de que sigui possible el què explica. Grinyola una mica al final, com a Penjat, però es mereix estar aquí.

2n lloc: El meu germà es diu Jessica, un nou llibre d'en John Boyne que tracta el tema de la transexualitat amb una naturalitat apta per a tots els públics i que serveix molt educativament.

1r lloc: La bruixa, tant com em va costar agafar-lo pel seu elevat nombre de pàgines, i al final, mireu on ha arribat. Molt bon thriller, que m'ha obert les portes a seguir llegint històries d'aquests personatges d'aquest poble suec. Veurem d'aquí un any si mereixen seguir al capdamunt d'aquesta llista..

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada