divendres, 28 de desembre del 2018

ELS MILLORS DE L'ANY

Quan queda molt poquet per acabar el 2018, que no ens enganyem, no serà un any que passi a la història, tenint en compte les expectatives posades en ell, farem una cosa que en tots aquests anys de blog, no havia fet. Quins han estat els millors llibres llegits en aquests dotze mesos?
El motiu per fer-ho ve donat per les llistes d'aquest estil que es fan a tots els mitjans de comunicació. Al veure'ls, comprovo que cap de les meves lectures, músiques, pel·lícules, teatres etc, estan en el top five, bi ten, ni twenty. Així que faig a meva pròpia llista entre el què he fet jo.
En el cas dels llibres, la llista (per ordre de lectura) ha estat la següent:
- Origen
- Operació urnes
- Sota l'aigua
- El dia dels trífids
- Revolució a les aules
- El petit príncep
- L'ofici del mal
- Ragdoll
- Susqueda
- L'home de guix
- Dies que duraran anys
- Els desposseïts
- Abans ningú deia t'estimo
- Les supervivents
- Allò que va passar a Cardós
- Carnada
- Torn de nit
Caram... disset llibres... no està malament, no (ara estic amb el divuitè). La veritat és que fins que no els he apuntat, no els he comptat, i personalment pensava que serien al voltant dels deu, m'he quedat gratament sorprès.
Destacar també que n'hi ha dos que són lectures pendents de fa anys (El petit príncep) o bé una tercera vegada (El dia dels trífids).
Dit això, cal dir que el meu top five és:
5è: Operació urnes, revius amb emoció els nervis previs al primer d'octubre i descobreixes la xarxa que ho va fer possible, omplint-te d'orgull, admiració i per què no, una mica d'enveja.
4t: L'home de guix, de tots els llibres de suspens llegits aquest any (5), és el que em va mantenir amb més intriga.
3r: Origen, Robert Langdon en acció a Barcelona, molt i molt emocionant.
2n: El dia dels trífids, per molt que fos el tercer cop que llegia aquest llibre, la seva lectura em captiva una vegada i una altra.
1r: Abans ningú deia t'estimo, per la força, l'emotivitat i la dignitat que traspuen cada una de les pàgines.
Brindem per un 2019 amb més llibres!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada